احتمال آرامش در بازار فولاد

احتمال آرامش در بازار فولاد
 احتمال آرامش در بازار فولاد

طبق بررسی های انجام شده از بازار فولاد ایران، به این مهم دست یافتیم که نرخ این محصولات روندی تقریبا آهسته را پیش گرفته است. در هفته گذشته، قیمت بیلت روند رو به پایینی داشت. در روز شنبه بیلت سایز 150 میلی متر به قیمت 1770 و سایز 125 به قیمت 1750 تومان خرید و فروش شد. شمش ذوب آهن پیشنهاد شد و با پیشنهاد آن همه انتظار داشتند تا بازار رقابتی شود.به خاطر همین موضوع در همان روز شنبه ...

طبق بررسی های انجام شده از بازار فولاد ایران، به این مهم دست یافتیم که نرخ این محصولات روندی تقریبا آهسته را پیش گرفته است.

در هفته گذشته، قیمت بیلت روند رو به پایینی داشت. در روز شنبه بیلت سایز 150 میلی متر به قیمت 1770 و سایز 125 به قیمت 1750 تومان خرید و فروش شد. شمش ذوب آهن پیشنهاد شد و با پیشنهاد آن همه انتظار داشتند تا بازار رقابتی شود.به خاطر همین موضوع در همان روز شنبه روند افزایشی را در پیش گرفت و تا صبح دوشنبه در هر دوسایز قیمت آن 40 تومان افزایش یافت. اما با بسته شدن فروش شمش ذوب آهن قیمت ها فروکش کرد، این در شرایطی بود که قیمت بقیه مقاطع ثابت مانده بود، به همین دلیل از روز دوشنبه به بعد قیمت ها کاهش یافت و تا پایان هفته سایز 150 میلی متر با قیمت 1780 تومان و سایز 125 میلی متر با قیمت 1760 تومان خرید و فروش شد. با وجود رکود در بازار مقاطع، که به دلیل افزایش بیش ازحد قیمت های یک ماه اخیر بوده، انتظار می رود بازار شمش در روزهای آینده آرام بماند اما این به معنی برگشت قیمت ها نیست.

هر تن سنگ آهن نیز به قیمت 41 دلار به فروش می رسد که این به معنی بسته شدن قیمت پایه می باشد. البته عیار سنگ آهن و نوع آن در گزارشات بورس نیامده اما طبق تحقیقات محققان، سنگ آهن مگنتیت با عیار50 درصد و بالاتر، قیمتی در حدود 41 دلار دارد. در هفته ای که گذشت 20 هزار تن گندله با قیمت 395 تومان پایه بسته شد، این در شرایطی است که آهن اسفنجی از قیمت 860 تومان کمتر نشد و تولیدکنندگان محصولات خود را تا دوهفته آینده پیش فروش کردند. از سوی دیگر سنگ‌آهن تحویل بنادر چین با عیار 62 درصد از مرز 70 دلار گذشت پس برای تولیدکنندگان سنگ‌آهن، گندله، آهن اسفنجی و بیلت فرصتی مهیا شده تا محصولاتشان را تا دوماه آینده پیش فروش کنند، این پیش فروش موجب می شود تا عرضه کالا بیشتر از تقاضا نشود.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)