سیر نزولی قیمت فولاد در 1401

انجمن تولیدکنندگان فولاد
 سیر نزولی قیمت فولاد در 1401

بازار فولاد در سال 1401 مظلومترین بازار شد چرا که هر بار تحت تاثیر برخی تصمیمات ناگهانی و خلق الساعه قرار گرفت و از دگرسو هربار امیدی از سوی مذاکرات برجام روانه این بازار شد و منجر به رکودی بیش از پیش گردید.

آهن پرایس: با بررسی بازارها از ابتدای سال جاری تا کنون مشاهده می نماییم که اکثریت بازارها تجربه چندبرابر شدن قیمت ها را داشته اند، این در حالیست که همه محصولات بازار آهن نه تنها با اصلاح قیمتی مواجه بوده اند بلکه با بررسی قیمت آنلاین میلگرد و با مقایسه تورم نقطه به نقطه در زمان مشابه سال گذشته مشاهده می نماییم اکثریت محصولات به قیمت خود در سال گذشته رسیده اند. این شرایط در حالتی است که هزینه انرژی، سوخت ، دستمزدکارگران و حق بیمه همگی افزایشی شده است و شاید بتوان گفت امسال بازار فولاد مظلومترین بازار شد. 

برجام به کجا رسید؟

بر اساس اخبار منتشره رابرت مالی اظهار داشت: هیچ گونه توافقی با ایران بدست نیامده است چرا که توافقی در مورد مذاکرات هسته ای حاصل نشده است و تا زمانی که در مورد همه امور توافق حاصل نشود عملا توافقی وجود نخواهد داشت. اتحادیه اروپا یک متن آماده کرده است و متعقد است که موضع ما روشن است و چنانچه ایران آماده مذاکرات باشد ما نیز آماده مذاکره هستیم. در واقع در این متن اعلام شده است که ایران باید گام هایی در جهت محدود کردن برنامه های هستی خود بردارد و در نهایت این اقدام ایران است که اتحادیه اروپا تحریم های خود بر علیه ایران را کاهش خواهد داد.  

قیمت ناودانی و خرید آنلاین آهن پرایس

رابرت مالی افزود: هیچ مذاکره ای در رابط با پایین آوردن استانداردهای اتحادیه اروپا  در جهت تجارت با شرکت های اروپایی یا سایر شرکت ها با کشور انجام نشده است و انجام نخواهد شد.در حال حاضر اکثریت بازار ایران از جمله بازار آهن آلات و فولاد ایران در فاز رکود و انتظاری قرار گرفته است که همین فاز انتظار باعث شده نرخ دلار نیز به کف قیمت خود در  45 روز گذشته برسد.  

البته تا زمانی که خبر قطعی از برجام به دست آید نرخ دلار در دو کانال 30 و 31 هزار تومانی نوسان خواهد کرد. می توانیم پیش بینی نماییم چنانچه مذاکرات به نتیجه رسد شاید نرخ دلار به نرخ کف 27 هزار تومان برسد و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ممکن است سقف 33 هزار تومان را نیز پرکند. شاید در هفته جاری بازار آهن آلات و فولاد کشور تحت تاثیر دامنه مثبت و منفی 3 درصد قرار بگیرد و همچنین قیمت حوزه CIS نیز رشد محدودی را تجربه نماید. 

انجمن تولیدکنندگان فولاد

خبرهایی از سیاست اقتصادی روسیه مبنی بر عرضه محصولات در ازای تهاتر به گوش می رسد که این اخبار برای تولیدکنندگان ناخوشایند است و این سیاست تفاوت چندانی با دامپینگ و فلج کردن اقتصاد یک کشور ندارد. از سوی دیگر برخی از سیاست های بورس کالا نیز منجر به ضرر و زیان تولیدکننده و حتی مانع از تولیدات می شوند. 

قیمت میلگرد آجدار آهن پرایس

جهاندار شکری یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد اظهار داشت: مساله تهاتر فولاد روسیه با کالاهای ایرانی توسط وزیر صمت یک ماه پیش اعلام شد، که با وجود تولید مازاد در ایران نگرانی زیادی در تولید کنندگان به وجود آمد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه نمایید: کمبود نقدینگی در صنعت فولاد

از سوی دیگر قیمت گذاری ها، برخی بخشنامه ها و همچنین تکالیف مشخص شده در بورس کالا ایرادات فراوانی دارد که این ایرادات فولادسازان بخش القایی را به چالش زیادی کشیده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)