افت قیمت در بازار فولاد

افت قیمت در بازار فولاد
افت قیمت در بازار فولاد

افت قیمت در بازار فولاد می تواند به دلایل مختلفی همچون کاهش نرخ ارز و عقب نشینی تقاضا از بازار باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برتری عرضه نسبت به تقاضا طی روزهای اخیر بیشتر از قبل به چشم می خورد چراکه موجودی انبارها در حال حاضر تمایل به فروش پیدا کرده ... 

افت قیمت در بازار فولاد می تواند به دلایل مختلفی همچون کاهش نرخ ارز و عقب نشینی تقاضا از بازار باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برتری عرضه نسبت به تقاضا طی روزهای اخیر بیشتر از قبل به چشم می خورد چراکه موجودی انبارها در حال حاضر تمایل به فروش پیدا کرده است. از سوی دیگر نیز کاهش قیمت ها موجب می شود تا انتظار متقاضیان برای کاهش مجدد قیمت ها بالا رود و سبب شود تا میل به فروش با افزایش همراه باشد.

این افت قیمت ها را می توان در چندین مورد بررسی کرد؛ اول به سخت گیری های نهادهای نظارتی می توان اشاره کرد و دوم به انتظار متقاضیانی که به دنبال عرضه کالاهای ساخته شده با مواد اولیه و محصول میانی هستند. بنابراین انتظار می رود که قیمت تیرآهن، قیمت پروفیل و قیمت میلگرد در بورس کالا با نرخ پایه کمتری عرضه گردد؛ از این رو منتظر هستند تا بازار داخلی با کاهش چشمگیرتری همراه باشد.

البته نا گفته نماند که آشفتگی بازار طی ماه های اخیر تأثیر چندانی در صنعت فولاد نگذاشته است. افزایش تقریبا 100 درصدی میزان صادرات فولاد در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که فراز و نشیب های اقتصادی کشور در سال های اخیر، صنعت فولاد را تحت تأثیر قرار نداده است و این صنعت همچنان توانسته روند رو به رشدی را در زمینه تولید و صادرات طی کند. اما اکنون و در شرایط فعلی که تحریم های آمریکا موجب شده تا مبادلات اقتصادی کشورمان محدود شود، فولادسازان باید بیشتر به فکر ارتقاء سطح کیفی محصولات باشند و تعاملات تجاری با سایر کشورها را نیز ارتقاء ببخشند.

با توجه به تجربه های قبلی می توان به این امر اشاره کرد که این افت قیمت ها ممکن است پایدار نباشد و پس از گذشت چند روز بازار روی دیگری از خود نشان دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)