افزایش 7 درصدی قیمت آهن در 20 روز گذشته

افزایش 7 درصدی قیمت آهن در 20 روز گذشته

بازار فولاد در 20 روز گذشته روندی صعودی را تجربه کرده است، اما نوسانات و ابهامات متعددی نیز در این بازار وجود دارد. فعالان بازار منتظر روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و آمریکا و همچنین سیاست های دولت های جدید هستند...

قیمت آهن افزایش یافت

آهن پرایس: بازار آهن آلات و فولاد طی 20 روز گذشته شاهد رشد 5 تا 7 درصدی بود. قیمت ها معادل 1500 تا 1700 تومان در هر کیلو بوده است. با این حال، در هفته گذشته و به ویژه در روزهای پایانی هفته تقاضا در بازار کاهش یافته و معاملات ضعیف شده است. همچنین به طوری که برخی از فروشندگان حتی حاضر به دریافت پیش پرداخت نقدی نیستند و فقط به صورت نقدی معامله می کنند.

نرخ دلار طی 10 روز گذشته بین 58500 تا 59500 تومان در نوسان بوده است و به نظر می رسد هدف بازارساز حفظ قیمت دلار در محدوده 59 هزار تومان باشد.

  • قیمت آنلاین میلگرد در هفته گذشته به طور میانگین 100 تا 800 تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت.
  • قیمت تیرآهن نیز 50 تا 400 تومان در هر کیلوگرم بالا رفت و در نهایت با ثبات قیمت به کار خود پایان داد.

قیمت نبشی و ناودانی

قیمت نبشی و ناودانی نیز در ابتدای هفته 200 تومان افزایش یافت و در نهایت با قیمت 28 هزار و 200 تومان و 27 هزار و 200 تومان به ترتیب برای نبشی و ناودانی معامله شدند.

در مجموع، بازار فولاد در اکثر بخش‌ها روندی ثابت داشت و معاملات کم‌رمق بود. با این حال، با وجود احتمال افزایش قیمت آهن آلات در تیرماه، ثبات در بازار ارز می‌تواند مانع از جهش ناگهانی قیمت‌ها شود.

با توجه به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و آمریکا، بسیاری از فعالان بازار منتظر روشن شدن نتیجه این انتخابات و سیاست های دولت های جدید هستند؛ علاوه بر این عمق کم بازار، رکود، بلاتکلیفی در حوزه صادرات و سیاست های انقباضی بانک مرکزی منجر به انجماد بازار و کاهش گردش پول در بازار فولاد شده است.

کاهش تقاضای میلگرد در بازار

در حال حاضر تقاضای واقعی برای میلگرد با قیمت‌های جدید کاهش یافته و بازار در حال نظاره است. تقاضای سرمایه‌ای فقط زمانی به بازار باز می‌گردد که قیمت‌ آهن آلات در کف بازار باشد و قصد صعود داشته باشد.

در معاملات امروز بورس کالا، حدود عرضه ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تن محصول فولادی عرضه می‌شود؛ حدود ۴۰ هزار و ۹۰۰ تن شمش بلوم با قیمت پایه ۲۵۷ هزار و ۷۴ ریال عرضه شد که نشان دهنده رشدی ۱۰٫۶ درصدی قیمت پایه و کاهشی ۱۹ درصدی حجم عرضه نسبت به هفته قبل است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: گپ منفی میلگرد بازار و بورس کالا

همچنین ۱۱ هزار و ۵۰۶ تن میلگرد ساده صنعتی با قیمت پایه ۳۴۳ هزار و ۹۸۰ ریال عرضه می‌ شود، که رشدی ۴٫۳ درصدی را نشان می‌دهد. ۵۳ هزار تن میلگرد آلیاژی با قیمت پایه ۳۰۵ هزار و ۹۰۰ ریال عرضه می‌شود که افت ۱٫۳ درصدی قیمت پایه را نشان می‌دهد. در مجموع، قیمت پایه اکثر محصولات فولادی در بورس کالا به جز ورق سرد و گالوانیزه خودرو و میلگرد آلیاژی، افزایش یافت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • کاربر میهمان
    کاربر میهمان1403/03/30 - 12:30 پاسخ

    برای خرید تیر آهن چه طوری باید با شما ارتباط بگیرم