افزایش عرضه و کاهش قیمت آهن

افزایش عرضه و کاهش قیمت آهن
افزایش عرضه و کاهش قیمت آهن

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس، وضعیت بازار آهن در هفته جاری با توجه به بهبود جزیی در روند تقاضای بازار، شاهد تغییرات محسوس دیگری نبوده است و  شنیده ها از برخی بنکداران و مبادی فروش حوزه میلگرد حاکی از این موضوع است که متاسفانه تقاضا...

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس، وضعیت بازار آهن در هفته جاری با توجه به بهبود جزیی در روند تقاضای بازار، شاهد تغییرات محسوس دیگری نبوده است و  شنیده ها از برخی بنکداران و مبادی فروش حوزه میلگرد حاکی از این موضوع است که متاسفانه تقاضا در این بازار چنگی به دل نمی زند. البته طی بررسی هایی که انجام شده، مشخص است که بیشتر آدرس های دریافتی مربوط می شود به انبار آهن فروشان و تامین برخی کم و کسری هایی که طی یک ماه گذشته به سبب امتناع از خرید به وجود آمده است؛ به طوری که عنوان می شود تقاضای مصرفی متاسفانه همچنان کم رنگ و کم فروغ است؛ البته انتظار معجزه از بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز با توجه به تورم بالای موجود در کشور که از مرز حباب هم گذشته نمی توان داشت.

به طور کلی در هفته جاری در بازار میلگرد شاهد  ثبات قیمت  ها و  گاها میل به کاهش و تخفیف به صورت غیر رسمی به علت  کاهش  حجم معاملات و رکود روزهای انتهای ماه  هستیم. عدم ثبات در بازار هم چنین سبب گشته تا با کاهش نسبی موجودی تولیدکنندگان از بیم کاهش قیمت، در بازار داخل نیز مواجه گردیم.

بدین ترتیب انتظار رخ دادن معجزه را در بازار  طی روزهای باقی مانده از فرصت ایران به اروپا برای تعیین سرنوشت برجام نمی توان داشت چراکه سرانجام این مهلت قطعا نمی تواند تفاوت چشم گیری در وضعیت صادرات کشور و مهار تورم داخلی ایجاد کند. اگرچه این روزها اخباری پیرامون اضافه شدن ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت آهن اسفنجی ذوب آهن پاسارگاد و طرح هایی چون تولید 2 میلیون و 400 هزار تن کنسانتره آهن و 2 میلیون و 400 تن گندله آهن به گوش می رسد و در نیمه ابتدایی سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که  با سرمایه گذاری ریالی 31 هزار و 260 میلیارد ریال در فاز اول طرح توسعه حدود 820 شغل  نیز ایجاد خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • محسن
    محسن1398/04/01 - 15:20 پاسخ

    تحلیل ها نشات گرفته از خرید شما مصرف کنندگان هست و می بینید ک مسائل سیاسی نیز دیگه رنگی ندارن در قیمت دلار و نیز بعدا صادری در کار نیست پس صبوری پیشه کنید و جز افراد و همسایه های نباشید که با میلگرد ۴۸۰۰ خانه میسازید بلکه با ۳۴۰۰ آجر خانتان را بنا کنید.

  • قنبر
    قنبر1398/03/31 - 00:07 پاسخ

    من که خسته شدم از بسسسس گردنی دیدم کارم و زندگیم ریخته بهم نمیدونم دیگه دارم به قعرقرا میرم فقط بزارین برم من

  • ندیم
    ندیم1398/03/31 - 00:05 پاسخ

    واقعا این بازار چیه؟

  • وحید د،،،،،،
    وحید د،،،،،،1398/03/30 - 14:57 پاسخ

    ممنون پرایس عزیز ایشالله رفته رفته میاد پایین. فقط صبر دوستان لطفا صبر کنید و نخرید