افزایش غیر منطقی قیمتها

افزایش غیر منطقی قیمتها
افزایش غیر منطقی قیمتها

به گزارش آهن پرایس در خصوص اخبار بازار فولاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران از این موضوع که زمزمه افزایش بیشتر قیمت‌ ها باعث شده تا فضا برای حضور دلالان و سوداگران در بازار فراهم شود، گلایه داشت. با اشاره به افزایش غیر منطقی قیمت آهن و میلگرد در بازار، زمانی که مازاد تولید...

به گزارش آهن پرایس در خصوص اخبار بازار فولاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران از این موضوع که زمزمه افزایش بیشتر قیمت‌ ها باعث شده تا فضا برای حضور دلالان و سوداگران در بازار فراهم شود، گلایه داشت. با اشاره به افزایش غیر منطقی قیمت آهن و میلگرد در بازار، زمانی که مازاد تولید هفت تا هشت میلیون تومانی به وجود می اید و در صادرات نیز مشکلاتی به‌ وجود آمده، چرا باید در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت ‌ها باشیم.

فولاد سازان معتقدند کمبود آهن اسفنجی و صادرات آن باعث شده تا قیمت تمام شده برای آنها افزایش پیدا کند؛ از آن طرف عرضه فولاد در بورس کالا بدون کار کارشناسی و با رقم‌ های بالا صورت می‌گیرد. همین موضوع عاملی شده تا بازار شاهد رشد قیمت‌ها باشد. رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با اعلام اینکه در کنار ادعای فولاد سازان برای دلایل افزایش قیمت‌ها بازاریان معتقدند، کارخانجات به صورت قطره چکانی وارد بازار می‌کنند.

عدم شفافیت و کشف قیمت در بورس کالا، عرضه قطره چکانی فولاد در کنار کمبود آهن اسفنجی باعث شده تا بازار خرید و فروش آهن با التهابات قابل توجهی روبرو شوند. حال می توان گفت: زمزمه افزایش بیشتر قیمت‌ها باعث شده تا فضا برای حضور دلالان و سوداگران در بازار فراهم شود، فعالان به عنوان توزیع‌کننده آهن، چندین بار مشکلات بازار را به مراجع مربوطه از جمله وزارت صنعت گزارش شده است اما متأسفانه در این رابطه هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است. بی ‌سامانی بازار آهن باعث شده تا دلالان در این بازار حضور داشته و مدام به خرید محصولات و اهتکار آنها اقدام کنند. در حال حاضر قیمت ورق‌های پروفیل 30 درصد و قیمت آهن 25 درصد افزایش پیدا کرده است. جالب اینجاست این رشد قیمت ‌ها این روزها متوقف نمی ‌شود و مدام بازار شاهد قیمت‌ های جدید است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)