افزایش قیمت آهن متوقف شد

افزایش قیمت آهن متوقف شد

نوسانات بازار ارز که تابعی از اخبار سیاسی منفی بود در پایان هفته گذشته تا حدودی فروکش کرد و بر همین اساس قیمت آهن آلات نیز در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد، برخی محصولات هم اصلاح قیمت داشتند. فعالیت بازار آهن و فولاد امروز نیز با آرامش نسبی شروع شد...

آهن پرایس: پایان هفته گذشته با فروکش کردن نوسانات هیجانی، ثبات و آرامش نسبی در قیمت روز آهن آلات و به ویژه در قیمت میلگرد مشاهده شد.

به عبارتی با توقف روند صعودی قیمت دلار در کانال 58 هزار تومان، معاملات محصولات عرضه شده در بورس کالا و کم‌اثر شدن مؤلفه‌های سیاسی، بازار آهن و فولاد داخلی آرام گرفت و قیمت دلار هم در پایان هفته روی 58 هزار و 150 تومان متوقف شد.

به عبارتی با عرضه 50 هزار تنی میلگرد خراسان در بورس کالای روز چهارشنبه و معاملات نقدی 25 هزار تن میلگرد به قیمت 23.800 تومان ترمز نوسانات فزایشی قیمت‌ها را کشید، به طوری که قیمت میلگرد نیشابور در برخی مبادی فروش به 24 هزار تومان هم رسید.

این در حالی است که قیمت میلگرد آجدار در محدوده 24 تا 26 هزار تومان برآورد شد و متوسط قیمت این محصول 25.125 تومان اعلام شد. بر همین اساس می‌توان گفت قیمت میلگرد آجدار در دو هفته گذشته به طور متوسط حدود 2 هزار تومان افزایش داشته است.

گزارش‌ها از بازارهای صادراتی نیز حاکی از کاهش قیمت میلگرد صادراتی است، به طوری که هر تن میلگرد صادراتی بین 440-450 دلار عرضه می‌شود و شمش صادراتی هم 500 دلار در هر تن برآورد شد.

با در نظر گرفتن عوارض صادراتی محصولات فولادی و موضوع تحریم کشور؛ میلگرد را با قیمتی بسیار پایین‌ صادر می‌کنند و همانطور که اشاره شد به دلیل عمق کم بازار داخلی هم قیمت میلگرد با عرضه 50 هزار تنی بورس کالا حدود هزار تومان شکست که همگی بیانگر توسعه نامتقارن در کشور است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت آهن پا به پای نرخ دلار

به طوری که درباره شروع فعالیت بازار آهن در نخستین روز هفته می‌توان گفت قیمت میلگرد امروز در سایزهای استاندارد قیمت میلگرد نیشابور در برخی مبادی حدود 24.200 تا 24.500 تومان اعلام می‌شود؛ به عبارتی اوضاع بازار آرام است و پس از سونامی قیمت دلار و توقف معاملات، بازار داخلی در آرامش نسبی به سر می‌برد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)