بازار آهن بی تفاوت بر رشد قیمت ها

بازار آهن بی تفاوت بر رشد قیمت ها
بازار آهن بی تفاوت بر رشد قیمت ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت محصولات فولادی در بازار آهن در ماه‌های گذشته با رشد بی‌ سابقه ‌ای همراه بوده است. از آنجا که نرخ فروش محصولات فولادی در قیمت تمام‌ شده ساختمان تاثیر چشمگیری دارد، این رشد قیمتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. البته علاوه بر نرخ فروش آهن‌آلات، عوامل...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت محصولات فولادی در بازار آهن در ماه‌های گذشته با رشد بی‌ سابقه ‌ای همراه بوده است. از آنجا که نرخ فروش محصولات فولادی در قیمت تمام‌ شده ساختمان تاثیر چشمگیری دارد، این رشد قیمتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. البته علاوه بر نرخ فروش آهن‌آلات، عوامل متعدد دیگری نیز در این رشد قیمتی موثر هستند، اما نمی‌توان نقش فولاد را در این روند رو به رشد نادیده گرفت.
رشد بی‌ سابقه نرخ ارز را به‌ عنوان دیگر علت اصلی افزایش قیمت محصولات فولادی می توان عنوان کرد، از آنجا که اقتصاد کشور با بی‌ثباتی رو به‌ رو شده، زمینه برای افزایش قیمت بسیاری از کالاها فراهم است. در این میان، بازار آهن نیز به کالایی سرمایه‌ ای تبدیل و وارد گردونه رشد قیمت شده است.
البته نرخ فروش در بازار آهن در ماه‌ های گذشته به مراتب با سرعت بیشتری در مقایسه با نرخ دلار افزایش یافته است. اتخاذ استراتژی‌های اشتباه از سوی مسئولان دولتی از دیگر عوامل موثر در تشدید التهابات بازار آهن بوده است. گویی هرجا دولت به قصد ساماندهی امور وارد شده، زمینه رشد قیمت را فراهم کرده است.
در چنین شرایطی، عرضه شمش فولاد نیز در بورس کالا کاهش یافته است. بدون تردید این افت زمینه‌ ساز رشد قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر آهن‌ آلات ساختمانی را فراهم کرده است و در سایه نبود تدبیر در این بازار، فعالیت تولید کنندگان در این صنایع تحت تاثیر قرار گرفته  است. تا جایی‌که برخی واحد های پایین‌ دستی محصولات فولادی ناچار شده‌ اند واحد خود را تعطیل کنند و یا از ظرفیت تولیدشان بکاهند.
توجه به این نکته ضروری به‌ نظر می‌ رسد که اداره دستوری بازار آهن امکان‌ پذیر نیست؛ یعنی بازار آهن باید آزاد باشد اما میزان عرضه به‌ اندازه‌ای افزایش یابد که تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در تولید به‎دنبال واسطه و بازار سیاه نروند.  بدون تردید رشد عرضه از التهاب موجود در بازار می‌کاهد و زمینه افت قیمت‌ها را فراهم می‌کند متاسفانه در ماه‌های گذشته بی‌ثباتی اقتصادی در کشور چنان اوج گرفته و تداوم یافته که ذهن مردم پیشاپیش آماده و پذیرای این رشد قیمت می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • راستین
    راستین1399/06/17 - 17:01 پاسخ

    اونی که پول داره براش مهم نیس افرایش پیدا کنه ما چه کنیم که برا ساخت یه کف دست خانه ۲ سال علاف گرفتن مجوز شدیم الانم گرفتار قیمت نجومی میلگرد خدا باعثش رو نابود کنه..