بازار اهن آلات در خواب زمستانی

بازار اهن آلات در خواب زمستانی
بازار اهن آلات در خواب زمستانی

طی هفته های اخیر بازار اهن آلات در خواب زمستانی فرو رفته است، این در حالی است که حتی تحرکات بورس کالا در روز چهارشنبه نیز موجب افزایش تقاضا نشد. اکثر معاملات در اصفهان در محدوده محصولات ذوب اهن اتفاق می افتاد علی الخصوص مقطع تیرآهن

طی هفته های اخیر بازار اهن آلات در خواب زمستانی فرو رفته است، این در حالی است که حتی تحرکات بورس کالا در روز چهارشنبه نیز موجب افزایش تقاضا نشد. اکثر معاملات در اصفهان در محدوده محصولات ذوب اهن اتفاق می افتاد علی الخصوص مقطع تیرآهندرسایز های 14 و 16 که بیشترین معامله را طی این هفته ها داشته است. یکی دیگر از دلایل رکود بازار، افزایش بارش باران و برف در اقصی نقاط کشور می باشد که حمل و نقل را نیز با مشکل مواجه کرده است. در اولین روز از هفته جاری اخبار بازار آهن الات در رسانه های مختلف بیشتر درباره همایش اخیر فولادی ها بوده است.

طی روز های پایانی هفته گذشته در شرایطی کاملا  نا امید کننده از بهبود تقاضا در بازار متاثر از مخابره نشانه های مثبت دلار حاشیه بازار، اواخر وقت کاری تعدادی از مبادی فولادی فروش هایشان را بستند و به روز شنبه موکول کردند. خبرهای بازار آهن حاکی از وجود نرخ های اسمی از ادامه برقراری ثبات نسبی در حوزه قوطی پروفیل می باشد. اگرچه خبرهای منتشر شده از سمت برخی بنکداران، از افزایش کاملا محسوس تخفیفات ۳۰ الی ۵۰ تومانی در روز گذشته در برخی از این مبادی خبر می دهد.

در این شرایط قیمت قوطی پروفیل ضخامت 2 میلی متر در بازه 5000 تا 5050 تومان اعلام می شود اما براساس اطلاعات بدست آمده، قیمت های معاملات این محصول بیشتر در محدوده 5000 تومان و حتی کمتر بوده است. در حالت کلی طی روز گذشته مصادف با افزایش نرخ دلار در بازار، شاهد افزایش های جزیی در بخش آهن آلات علی رغم ورود تقاضای جدید به بازار بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • محمدم
    محمدم1397/10/25 - 09:17 پاسخ

    تولید کنندگان بی تقوی:و همچنان تحریم خرید ادامه خواهد یافت.......

  • ۲
    ۲1397/10/24 - 23:07 پاسخ

    زند باد مردم متحد زند باد تحریم خرید

  • سعید
    سعید1397/10/24 - 15:04 پاسخ

    مردم شریف ایران خواهشمندم همین تحریم نخریدن را ادامه بدین. تا وضعیت درست بشه قیمت باید بیاد پایین. وسلام

  • میثم قاسمی
    میثم قاسمی1397/10/24 - 14:07 پاسخ

    منبعی عنوان کرد ” کارخانجات با کاهش نقدینگی و سفارشات نه چندان امیدوارکننده مواجه گردیده اند بنابراین فکر نمی کنم که این پایان ادامه روند کاهشی قیمت ها باشد .” این منبع اضافه کرد ” مشکلات مربوط به حمل و نقل کشتی ها و نقل و انتقال پرداخت ها همچنان وجود دارند. سفارش جدیدی در سال نوی میلادی نشنیدم، چرا که بیشتر مشتریان فعلا در انتظار کاهش آتی قیمت ها؛ در وضعیت صبر و نظاره به سر می برند.”

  • محمدی
    محمدی1397/10/24 - 12:55 پاسخ

    خیلی جالبه ترکیه به علت پایین اومدن فروش اهن حاضر شده قیمت اهن الات را به قیمت تولید به مردمش بده ولی اینجا مسئولین فقط به فکر درامد خودشونند لعنت خدا به شما که این مردم برده خودتون کردین ودم از اسلام میزنند

  • 1
    11397/10/24 - 12:23 پاسخ

    به فضل الهی برای روز های آینده قیمت ها کاهشی خواهد شد چون 4 تولید کننده بزرگ ایران صادرات را قطع کرده و در حال حاضر صادراتشون به صفر رسیده چون ارز صادرات قبلیشون برنگشته. از طرفی نقدینگی تولید کنندگاه داره تموم میشه و اگر قیمت هار و کاهش ندهند، فروش نخواهند داشت و در نتیجه با توجه به کمبود نقدینگی باید تولیدشون بخوابه.

  • وحید
    وحید1397/10/24 - 12:21 پاسخ

    آهن پرایس لطفا درست تیتر بزنید. آهن آلات در خواب زمستانی فرو نرفته است.!!!!!!!! بلکه ملت، خرید آهن آلات را تحریم کرده اند! مرحبا ملت متحد ایران.

    • .
      .1397/10/24 - 12:44

      دقیقا همینه