بازار فولاد نیازمند مشوق های صادراتی

بازار فولاد نیازمند مشوق های صادراتی
بازار فولاد نیازمند مشوق های صادراتی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص جلسه ذوب آهن اصفهان در سال 98 بیان کرد: در این جلسه چندین موضوع مهم مورد بحث قرار گرفت که یکی از آنها موضوع کف عرضه شمش در بورس و الزام وزارت صمت برای عرضه بود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص جلسه ذوب آهن اصفهان در سال 98 بیان کرد: در این جلسه چندین موضوع مهم مورد بحث قرار گرفت که یکی از آنها موضوع کف عرضه شمش در بورس و الزام وزارت صمت برای عرضه بود. وی در ادامه افزود: براساس مصوبه وزارت صمت برای هر کدام از واحدهای تولیدی حجم مشخصی تعیین گردیده و برای عرضه مقدار مشخصی تکلیف شده است. در صحبت های انجام شده، قرار بر این شد که تمامی واحدها، چه آنهایی که در شرایط فعلی مجبور به عرضه در بورس شده اند و چه آنهایی که در آینده وارد بورس شده و عرضه خواهند داشت، میزان قابلیت عرضه محصولاتشان در بورس کالا دقیقا محاسبه و اعلام گردد.
شهرستانی در ادامه تصریح کرد: نکته ای دیگر نیز در جلسه مطرح گشت که سیاست های وزارت صمت باید به سوی محصول نهایی مثل میلگرد آجدار یا ورق سیاه متمرکز شود، بطوری که قیمت ها و زنجیره تولید را به سمت محصول نهایی سوق دهد. در واقع دولت باید بتواند شرکت های تولیدکننده این محصولات را متقاعد نماید که درصدی از تولید خود را در بورس کالا ارائه دهند تا ازاین طریق امکان کنترل قیمت مصرف کننده نهایی مهیا گردد. از این رو قیمت ها در بالادست نیز کنترل می گردد و موضوع به نفع منافع ملی تغییر روند خواهد داد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: دولت باید مشوق های صادراتی را جدی تر بگیرد چراکه کشور نیاز به ارز آوری دارد ولی باید توجه داشت که سیاست کلان کشور باید بر اساس این امر باشد که، تولید مازاد بر نیاز داخل به کشورهای دیگر صادر گردد و از سوی دیگر نیز با نظارت کلی از خروج غیرقانونی محصولات جلوگیری گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)