بررسی آمارها از عرضه محصولات فولادی

بررسی آمارها از عرضه محصولات فولادی
بررسی آمارها از عرضه محصولات فولادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، بررسی آمارها از عرضه محصولات فولادی، بهبود عرضه شمش و کاهش عرضه ورق حکایت دارد .  تولید کنندگان فولاد بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار موظف به عرضه 60 درصد ورق و شمش در بورس شده اند.  از این رو به...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، بررسی آمارها از عرضه محصولات فولادی، بهبود عرضه شمش و کاهش عرضه ورق حکایت دارد .  تولید کنندگان فولاد بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار موظف به عرضه 60 درصد ورق و شمش در بورس شده اند.  از این رو به اظهارات کارشناسان بازار آهن، عرضه ی 402 هزار و 895 تن شمش بلوم و تختال در بورس قابل مشاهده می باشد. و میزان عرضه شمش در بورس 66 درصد افزایش پیدا کرده است. 

به گفته ی  دبیر انجمن نورد کاران: در حال حاضر، یک ششم نیاز داخلی وارد بورس کالا می‌ شود و متأسفانه در این بازار قیمت‌ گذاری‌ ها به صورت مهندسی شده اتفاق می ‌افتد و همین امر باعث شده که قیمت مواد خام تا 30 درصد از قیمت جهانی بیشتر شود . در این میان، بازار ورق کاملاً به حال خود رها شده و گویا کسی قرار نیست جلوی قیمت های فضایی بازار را بگیرد، در ماه گذشته از یک سو به طور میانگین قیمت ورق در بازار آزاد، 30 درصد بالاتر از نرخ جهانی بوده و از سوی دیگر عرضه در بورس هم سیر نزولی داشته است که میزان انواع ورق صادر شده در بورس کالا در مرداد ماه سال جاری  254 هزار و 354 واحد بود  که در شهریور ماه به 199 هزار و 999 واحد رسید.

 به عبارت دیگر ورق عرضه شده در ماه شهریور کاهش 21 درصدی یا 54 هزار و 355 تنی را نشان می‌دهد.  تمام تولید کنندگان ورق به دستور سرپرست وزارت صمت  مکلف به عرضه محصول خود در بورس هستند؛ مجلس هم چند بار در این مورد با مسئولان دولتی جلسه گذاشت اما این اقدامات حریف تولید کنندگان ورق نشده است. به اظهارات کارشناسان صنعت آهن و فولاد کاهش عرضه ورق را علت دست تنها بودن فولاد مبارکه اصفهان در عرضه ورق می دانند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)