تاثیر نوسانات بر بازار آهن

تاثیر نوسانات بر بازار آهن
تاثیر نوسانات بر بازار آهن

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، پیش ‌بینی قیمت آهن امری مهم و پر تقاضا برای فعالان حوزه فولاد و کسب‌ و کارهایی است که به طور مستقیم با خرید آهن‌آلات در ارتباط هستند. به دلیل استراتژیک بودن این کالا، پیش‌ بینی‌ قیمت آهن ‌آلات عموما با پارامتر های زیادی دخیل است...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، پیش ‌بینی قیمت آهن امری مهم و پر تقاضا برای فعالان حوزه فولاد و کسب‌ و کارهایی است که به طور مستقیم با خرید آهن‌آلات در ارتباط هستند. به دلیل استراتژیک بودن این کالا، پیش‌ بینی‌ قیمت آهن ‌آلات عموما با پارامتر های زیادی دخیل است؛ از طرفی به علت تنوع کالا های فولادی و شرایط متفاوت عرضه و تقاضا برای هر محصول، روش صحیح‌ تر پیش ‌بینی قیمت‌ ها این است که هر محصولی به طور مجزا بررسی و تحلیل گردد.

یکی از محصولات فولادی که در این چند ساله توانسته توجه بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند لوله‌ هایی هستند به نام لوله مانیسمان  روش ساخت و ترکیب آلیاژ های لوله مانیسمان باعث شده است که کاربرد های مختلفی در صنایع مختلف از جمله در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، خطوط انتقال سیالات، صنایع غذایی، لوله‌کشی صنعتی و لوله‌کشی ساختمان و یا در تجهیزات پالایشگاه ها داشته باشد. با توجه به اینکه تامین نیاز در بخش اعظمی از محصولات فولادی از طریق وارادات اتفاق می افتد، میتوان نتیجه گرفت بدون شک افزایش قیمت دلار باعث صعود بی رویه قیمت این محصولات می شود.

اگر به سیر قیمت در چند سال اخیر توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که تغییر در قیمت دلار به معنای تغییر در قیمت محصولات است اما با این حال دلار تنها مقصر نیست بلکه عوامل دیگری نیز در قیمت آهن آلات تاثیرگذار هستند. با توجه به اینکه در ساختمان سازی و صنایع مرتبط آهن آلات، محصولات فولادی و انواع لوله کابرد گسترده ای دارند، بسیار منطقی به نظر میرسد که نوسان های بازار مسکن بر قیمت محصولات فولادی اثر گذار باشد. به عکس کوچک‌ ترین افزایش در قیمت آهن آلاتی که معمولاً اسکلت ساختمان را شکل می‌دهند تأثیر چشمگیری در قیمت مسکن به همراه خواهد داشت، زیرا حجم استفاده از محصولات آهنی به اندازه‌ای بالا است که حتی کوچکترین تغییر در قیمت تیرآهن موجب اختلاف زیاد در هزینه اجرا خواهد شد. بنابراین،  بازار آهن و بازار مسکن یک بازار دو طرفه و وابسته به همدیگر هستند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)