تامین واحدهای احیای مستقیم با گندله سازی سنگان

تامین واحدهای احیای مستقیم با گندله سازی سنگان
تامین واحدهای احیای مستقیم با گندله سازی سنگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احداث کارخانه گندله سازی فولاد، در قسمت شرق کشور در سنگان شهرستان خواف، توانست تامین کننده مواد واحدهای احیای مستقیم فولاد باشد. محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، در افتتاحیه چندین پروژه صنعتی در منطقه سنگان شهر خواف افزود: در مراسم افتتاحیه امروز، واحد گندله سازی با حجم تولید 5 میلیون تن درسال بهره برداری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احداث کارخانه گندله سازی فولاد، در قسمت شرق کشور در سنگان شهرستان خواف، توانست تامین کننده مواد واحدهای احیای مستقیم فولاد باشد.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، در افتتاحیه چندین پروژه صنعتی در منطقه سنگان شهر خواف افزود: در مراسم افتتاحیه امروز، واحد گندله سازی با حجم تولید 5 میلیون تن درسال بهره برداری شد. این واحد گندله سازی از بزرگنرین واحدها در شرق کشور است.

وی عنوان کرد: سال گذشته نیز دو واحد گندله سازی در کرمان بهره برداری شد. در سال های آتی واحد های دیگری نیز راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت گندله سازی در کارخانه سنگان به 17.5 میلیون تن خواهد رسید. همچنین دوشرکت اپال و ایمیدرو با مشارکت هم یک واحد گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون تن را راه اندازی خواهند کرد. با راه اندازی اپال، حجم گندله سازی در سنگان افزایش می یابد و به 10 میلیون تن خواهد رسید. این افزایش می تواند منابع واحد های احیای مستقیم را در کشور تامین کند.

نعمت زاده عنوان کرد: در سه سال گذشته، فقط یک واحد کنستانتره 2.6 میلیون تنی در منطقه راه اندازی شده بود اما اکنون با وجود فعالیت دو واحد کنسانتره در منطقه، واحد سوم نیز به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: واحد کنسانتره جدیدی که به بهره برداری رسیده است، سالیانه 800 هزار تن تولید دارد و حجم تولید کل منطقه را به 4.3 میلیون تن می رساند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)