تحولات چشمگیر در صنعت فولاد

تحولات چشمگیر در صنعت فولاد
تحولات چشمگیر در صنعت فولاد

نا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، امروز فولاد ایران جزو ارزان ترین فولاد های تولیدی جهان است و فقط چینی ها قادر به رقابت قیمتی با صنعت فولاد ایران می باشد، در صورتی که با مشکلات تحریمی و نقل و انتقال پول مواجه نشویم، در سال 98 مزیت صادراتی...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، امروز فولاد ایران جزو ارزان ترین فولاد های تولیدی جهان است و فقط چینی ها قادر به رقابت قیمتی با صنعت فولاد ایران می باشد، در صورتی که با مشکلات تحریمی و نقل و انتقال پول مواجه نشویم، در سال 98 مزیت صادراتی خوبی در این بخش خواهیم داشت.
به آمار ۱۰ ماهه تولید محصولات فولادی، در این مدت تولید کل محصولات فولادی با هفت درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ به ۱۷ میلیون و ۵۷۲ هزار تن رسید. از این رو تولید تیرآهن با افت هفت درصدی در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۶ به ۸۳۹ هزار تن، تولید میلگرد با رشد ۲۲ درصدی به ۶ میلیون و ۳۱۲ هزار تن، ورق گرم با رشد ۲ درصدی به ۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تن، ورق سرد با رشد هفت درصدی به ۲ میلیون و ۸۸ هزار تن، ورق پوشش دار با افت هشت درصدی به یک میلیون و ۱۵۴ هزار تن و سایر محصولات فولادی با افت ۱۳ درصدی به ۶۰۹ هزار تن رسید.
از این رو ایران در سال ۱۳۹۸ در رتبه دهم تولید کنندگان فولاد جهان قرار گرفت، ولی در شرایط تحریم نیاز به همبستگی بیشتر، اتکا و توجه به توانمندی‌ های داخلی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می ‌شود. تکمیل طرح‌ های سرمایه‌ گذاری‌ های به عمل آمده و راه‌ اندازی قریب‌ الوقوع کارخانه‌ های جدیدی در صنایع آهن و فولاد ایران، افزایش تولید برای دستیابی و تحقق برنامه‌ های پیش‌ بینی ‌شده و مد نظر، نیازمند توجه اساسی به فرصت‌ ها و ریسک‌ های محتمل بر بازار داخل و خارج فولاد است. تمامی این عوامل می‌ تواند قیمت سهام این گروه را نیز در بازار سرمایه تحت‌ تاثیر خود قرار دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)