تداوم کاهش قیمت آهن در کوتاه مدت

تداوم کاهش قیمت آهن در کوتاه مدت

مجموعه اخبار مثبت سیاسی هفته آتی، موضع‌گیری‌ها در برابر دلار، اصلاح نرخ ارز و معاملات بورس کالا مجموعه عواملی است که در شرایط فعلی آدرس اصلاح قیمت اهن آلات را می‌دهد...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد داخلی از ثبات و کاهش قیمت آهن آلات در اغلب زیرمجموعه‌های بازار حکایت دارد، به طوری که برخی از محصولات از نرخ کف خود فاصله گرفته و وارد کانال جدیدی شدند.

قیمت دلار در ابتدای روز گذشته چندان نوسان نداشت و در همان کانال 51 هزار تومان مبادله ‌شد اما در انتهای روز کمی دیگر عقب‌نشینی کرد و وارد کانال 50 هزار تومانی شد به طوری که در بازار آزاد روی 50 هزار و 350 تومان بسته شد.

تحلیل بازار آهن و فولاد

در پی کاهش و ثبات قیمت‌ها در روز گذشته، قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش تغییر قیمت نداشت و در شماری از کارخانه‌ها هم بین 100 الی 800 تومان اصلاح داشت طوری که کف نرخ میلگرد در برخی از مبادی فروش وارد کانال 23 هزار تومانی شد.

قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای نیز در اغلب کارخانه‌ها 50 الی 100 هزار تومان کاهش داشت و تعدادی نیز قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری نیز با اصلاح 200 الی هزار تومانی در اکثر بنگاه‌ها همراه بودند.

انوع ورق‌ها هم نوسانات متعددی داشتند به طوری که قیمت ورق آهن در غالب مبادی فروش کاهش چشمگیری داشت؛ قیمت ورق گالوانیزه هم از 50 تا 800 تومان کاهش قیمت داشت اما قیمت ورق رنگی و روغنی در اغلب بنگاه‌ها اعلام قیمت نشد.

قیمت روز قوطی آهن نیز کاهش قیمت چشمگیری داشت و در هر کیلو بین 600 الی 1500 تومان برآورد شد. قیمت لوله داربستی، صنعتی، مبلی و سایر لوله‌ها بین 600 تا 1500 تومان اصلاح قیمت داشتند.

همانطور که در تحلیل روز گذشته نیز اشاره شد فعلا بنای بازار بر اصلاح است و تأثیر اخبار مثبت سیاسی مانند بهبود روابط ایران و عربستان و ایران و امارات بر اصلاح نسبی قیمتها در بازار آهن و بازار ارز را نمی‌توان نادیده گرفت.

اما نکته‌ای که باید مدنظر قرار داد بی‌ثباتی در سیاستگذاری‌ها و تغییرات ناگهانی و مداوم دستورالعمل‌ها در بازار داخلی است و نمی‌توان این اصلاح قیمت‌ها را دائمی دانست.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: بازار آهن روی خط اصلاح قیمت

 معاملات بورس کالا نیز حاکی است که روز گذشته از 121 هزار و 270 تن محصول فولادی، حدود 104 هزار و 697 تن روی تابلو معاملات قرار گرفت. به این صورت که برای 82 هزار و 788 تن میلگرد عرضه شده حدود 55 هزار و 801 تن تقاضا ثبت شد. نرخ میانگین این محصول هم 21 هزار و 318 تومان برآورد شد که بیانگر کاهش 1/6 درصدی نسبت به قیمت آن در عرضه هفته گذشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)