تولیدات مقاطع اهن افزایش یافت

تولیدات مقاطع اهن افزایش یافت
تولیدات مقاطع اهن افزایش یافت

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به افزایش تولید محصولات فولادی و مقاطع آهن اظهار داشت: طی هشت ماه ابتدایی سال جاری میزان تولید محصولات فولادی کشور حدود 22 درصد رشد داشته است. به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن...

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به افزایش تولید محصولات فولادی و مقاطع آهن اظهار داشت: طی هشت ماه ابتدایی سال جاری میزان تولید محصولات فولادی کشور حدود 22 درصد رشد داشته است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی مدت یاد شده تولید انواع مقاطع آهن از جمله میلگرد، تیرآهنو ورق های فولادی به بیش از 14 میلیون و 200 هزار تن رسیده که در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است. بیشترین افزایش تولیدات کشور مربوط به بخش میلگرد ها بوده که عدد 22 درصد را به ثبت رسانده است. پس از ورق های نورد گرم هستند دکه 9 درصد و ورق های نورد سرد حدود 5 درصد افزایش تولید داشته اند.

بهرام سبحانی در ادامه افزود: دیگر محصولات میانی فولاد از قبیل بیلت و بلوم در مجموع حدود 18 درصد افزایش تولید را تجربه کردند و میزان تولیداتشان به بیش از شانزده و نیم میلیون تن طی هشت ماه ابتدایی سال جاری رسید.

وی خاطر نشان کرد: میزان تولید آهن اسفنجی نیز در ماه های ابتدایی سال به عدد 17 میلیون و 360 هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است. با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان تولید فولاد کشور تا پایان سال جاری باید به 25 میلیون تن رسد که از این میزان حدود 16 میلیون تن برای تامین نیاز داخل و 8 تا 10 میلیون تن برای صادرات برآورد شده است.

سبحانی در پایان با اشاره به کاهش میزان واردات فولاد کشور گفت: کاهش واردات فولاد کشور می تواند از طریق تولیدات داخل جایگزین شود. کشور ها در حال حاضر بزرگترین تولید کننده فولاد منطقه بوده و رتبه دوازدهم را در جهان داراست. چنانچه میزان ظرفیت تولید خود را در سال آینده بتوانیم به 30 میلیون تن رسانیم، رتبه ایران در جهان تک رقمی خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • ج
    ج1397/09/23 - 04:56 پاسخ

    سزای گرانفروشان نخریدن است از همه مردم فهیم خواهش داریم تا قیمتها با جیب مردم سازگار نشده از خرید اجتناب فرمایید .باتشکر از مردمی که فرهنگ صحیح در بازارها دارند

  • سعید
    سعید1397/09/20 - 15:23 پاسخ

    آهن ارزان میشه.

  • علی
    علی1397/09/20 - 10:40 پاسخ

    سلام فقط و فقط کاهش قیمت آهن آلات به 2200 تومتن را خواستاریم.والسلام