رشد 1000 تومانی میلگرد در غیاب تقاضا

رشد 1000 تومانی میلگرد در غیاب تقاضا

در یک هفته گذشته، قیمت میلگرد با رشد هزار تومانی در هر کیلو روبه‌رو شده و به نرخ پایه 26500 تومان رسیده است. این افزایش قیمت در حالی رخ داده که برخی کارخانجات نوردی معمولا قیمت پیشنهادی پایین‌تری را ارائه می‌دهند و تقاضا نیز ضعیف است...

قیمت میلگرد 1000 تومان رشد کرد

آهن پرایس: بازار فولاد در روزهای اخیر شاهد نوسانات قیمتی قابل توجهی بوده است. دیروز میلگرد با رشدی تا 700 تومان در هر کیلو روبه‌رو شد و به نرخ پایه 26500 تومان رسید. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که برخی کارخانجات نوردی معمولا قیمت پیشنهادی پایین‌تری را ارائه می‌دهند.
تحلیلگران علت این افزایش قیمت میلگرد را محدودیت های برق، معاملات دیروز شمش و افزایش میانگین قیمت می‌دانند با این حال، بازار تیرآهن، ورق و پروفیل در ثبات نسبی به سر می‌برند و خبری از افزایش قیمت در این بخش‌ها نبود.
در ادامه روند افزایشی نرخ برخی مقاطع فولادی قیمت نبشی و قیمت ناودانی هم در برخی کارخانه‌ها با افزایش 200 تا 500 تومانی عرضه شد و در چند کارخانه هم شاهد ثبات قیمت این محصولات بودیم. در حالی برخی محصولا افزایش قیمت داشتند که سمت تقاضا همچنان ضعیف و در کمترین سطح خود گزارش می‌شود.

انتظارات برای آینده بازار آهن

کارشناسان معتقدند تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری تغییرات خاصی در بازار فولاد رخ نخواهد داد با این حال، تقاضا و نرخ ارز دو عاملی هستند که می‌توانند رشد بیشتر قیمت میلگرد را رقم بزنند.
از طرفی، حجم بالای میلگردی که در دو روز گذشته به انبارها رفته است باید به تدریج روانه بازار شود که این موضوع می‌تواند تاثیر کاهشی بر قیمت‌ها داشته باشد در نهایت، حجم معاملات اعتباری در روزهای آینده می‌تواند مسیر بازار میلگرد در هفته‌های آتی را مشخص کند.

رشد محسوس نرخ شمش بلوم در بورس کالا

در حالی که تقاضا در هر دو بخش داخلی و صادراتی ضعیف بود، برخی بازیگران بازار با اتخاذ تدابیری مانند مهندسی عرضه شمش و محدودسازی حجم فیزیکی محصول نهایی، سعی در حمایت از قیمت‌ها داشتند.
دیروز شاهد نصف شدن حجم عرضه شمش طی یک ماه گذشته و همچنین عرضه حداکثری نسیه (حدود 40 درصد از حجم کل عرضه) بودیم. این اقدامات در نهایت منجر به رشد 1500 تومانی نرخ پایانی شمش و دامنه نرخ عرضه شمش برای هفته آتی حدود نصف این رشد شد. این افزایش قیمت به عنوان زیربنای زنجیره تامین فولاد کشور عمل خواهد کرد و از قیمت های داخلی حمایت خواهد کرد.

بررسی معاملات شمش بلوم در بورس کالا

بررسی معاملات شمش بلوم چهار فولادساز در بورس کالا که نماد آنها در بازار سهام نیز معامله می‌شود، نشان می‌دهد که این شرکت‌ها با استفاده از عرضه‌های اعتباری در تلاش هستند تا با شکستن مقاومت سقف قیمت سال 1402، از این سطح قیمتی عبور کنند. با این حال، دستیابی به این هدف با چالش‌های متعددی روبه‌رو است که شامل موارد زیر است.

  • محدودیت منابع انرژی: کمبود گاز در زمستان و برق در تابستان، مانع بزرگی برای تولید فولاد به شمار می‌رود.
  •  الزامات بازگشت ارز صادراتی: اختلاف نرخ ارز آزاد و مبادلاتی، صادرات فولاد را دشوار می‌کند.
  •  رکود بازار: رکود در هر دو بخش داخلی و صادراتی، تقاضا را کاهش داد.
  •  تغییر نگاه به صنعت فولاد: به نظر می‌رسد دولت دیگر فولاد را به عنوان لژیونر خط مقدم درآمد دلاری کشور نمی‌داند و حمایت‌های گذشته از این صنعت کاهش یافت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: هشدار قحطی مقطعی و رشد قیمت آهن!

چالش‌هایی که بازار آهن در حال حاضر با آن مواجه است روند بازار را به نوعی دچار تناقض کرده است. به همین دلیل توصیه می‌شود فعالان بازار فولاد با اتخاذ تدابیر لازم، ریسک فعالیت خود را کاهش دهند. همچنین از فرصت‌های موجود در بازار به نحو احسن استفاده کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • کاربر میهمان
    کاربر میهمان1403/03/30 - 12:33 پاسخ

    برای خرید میلگرد چه طوری با شما تماس بگیرم؟ لیست قیمت میلگرد هاتون رو کجا میتونم ببینم؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1403/04/24 - 09:20

      برای خرید میلگرد میتونید با شماره 02154103تماس بگیرید لیست قیمت میلگرد رو داخل سایتمون میتونید ببینید.

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی