رشد چشمگیر محصولات فولاد مبارکه

رشد چشمگیر محصولات فولاد مبارکه
رشد چشمگیر محصولات فولاد مبارکه

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی در بین شرکت های فولاد ساز منطقه خاورمیانه است. به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، این شرکت صنعتی بزرگ در سال گذشته...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی در بین شرکت های فولاد ساز منطقه خاورمیانه است. به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، این شرکت صنعتی بزرگ در سال گذشته علاوه بر کسب این افتخار ، رتبه 47 جهان را به خود اختصاص داده است.

این شرکت با اجرای طرح های توسعه و افزایش ظرفیت تولید، کمک شایانی به بهبود رتبۀ ایران در رتبه بندی جهانی برترین کشور های تولید کننده فولاد داشته است. تحویل محصولات فولاد مبارکه را در پنج ماهه امسال دو هزار و 587 تن با افزایش بیش از 74 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز می باشد.

در همین بازۀ زمانی، عرضۀ محصولات گرم از 978 هزار تن به هزار و 892 تن با رشد 93 درصدی و عرضه به شرکت های لوله و پروفیل از 353 هزار تن به 877 هزار تن رسیده که نشان دهندۀ رشد 148 درصدی است. کارشناسان فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اظهار دارند، این شرکت با وجود بی سابقه ترین تحریم های بین المللی توانسته با عزم ملی فولاد مردان نیاز خطوط خود را از خارج کشور تأمین کند اما در تأمین مواد اولیه مورد نیاز داخلی ازجمله کنستانتره، سنگ آهن وگندله به شدت دچار مشکل شده است و بیم آن می رود تولید خطوط کاهش یافته یا متوقف شود درحالی که تداوم تولید در بیش از پنج هزار خانه و کارگاه کوچک و بزرگ در بالا دست و پایین دست فولاد مبارکه وابسته به تداوم تولید حداکثری در این شرکت است.
 شرکت فولاد مبارکه اصفهان بعنوان بزرگترین تولید کننده فولاد کشور نیمی از فولاد داخل را تامین می کند، فولاد مبارکه توانسته است با تلاش بی‌وقفۀ مدیران و کارکنان خود کارنامه‌ای درخشان در جهت تولید محصولات فولادی و تأمین صنایع مختلف داشته باشد و علی‌رغم وجود بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های بین‌المللی، نیاز خطوط خود را از خارج کشور تأمین کند؛ ولی متأسفانه در تأمین مواد اولیه موردنیاز داخلی ازجمله کنستانتره، سنگ‌آهن، گندله و... به‌شدت دچار مشکل شده است

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)