رونق بازار فولاد در سه ماه اول سال

رونق بازار فولاد در سه ماه اول سال
رونق بازار فولاد در سه ماه اول سال

​رشد سه ماهه اول سال جاری مصرف فولاد در ایران با رشد همراه بود، این در شرایطی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند می توان به رونق صنایع پایین دستی فولاد امیدوار بود. در سه ماه اول سال، فولاد ایران رشد چشمگیری پیدا کرد. در این مدت زمانی، فولاد، 5.19 میلیون تن مصرف داشت که این میزان 20 درصد بیشتر از سه ماه اول سال گذشته بوده است. افزایش مصرف فولاد در کشور نشانگر سلامت بودن بازار این ...

شدر سه ماهه اول سال جاری مصرف فولاد در ایران با رشد همراه بود، این در شرایطی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند می توان به رونق صنایع پایین دستی فولاد امیدوار بود.

در سه ماه اول سال، فولاد ایران رشد چشمگیری پیدا کرد. در این مدت زمانی، فولاد، 5.19 میلیون تن مصرف داشت که این میزان 20 درصد بیشتر از سه ماه اول سال گذشته بوده است. افزایش مصرف فولاد در کشور نشانگر سلامت بودن بازار این صنعت می باشد و نمایانگر خروج از رکود اقتصادی است. صنعت فولاد از مهم ترین صنایع است و رشد مصرف آن در ایران می تواند بیانگر رشد صنایع مصرفی باشد. در اوایل سال جاری مقدار مصرف ورق سیاه با 24 درصد رشد رو به رو شده که این میزان نسبت به سال گذشته به 2.11 میلیون تن رسیده است و مصرف ورق سرد هم در این مدت 60 درصد رشد داشته است.

در این بازه زمانی در سال جاری، شاهد رشد فولاد آماده و نیمه آماده هم بوده ایم. طبق گزارشات بدست آمده در این سه ماه، تولید فولاد نیمه آماده 10.18 میلیون تن بوده که این میزان به نسبت سال گذشته 13.1 درصد رشد داشته است. در همین مدت فولاد آماده هم در ایران با رشد همراه بوده است.

تا کنون برای رشد و ادامه بقا در صنعت فولاد، نیازمند صادرات بوده ایم و هرگونه مانعی که بر سر راهش قرار می گرفت باعث می شد تا رشد و بقای این صنعت به خطر بیوفتد. اما اکنون رشد مصرف را در داخل کشور داریم و مقدار مصرف از مقدار تولید هم بیشتر بوده، دیگر نیازی به صادرات نداریم. البته با وجود رونق سه ماهه نمی توان گفت که بازار دوباره وارد رونق می شود اما اگر این شرایط ادامه پیدا کند، می توانیم شاهد رشد بازارهایی باشیم که می توانند اقتصاد را دوباره به حرکت باز گردانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)