رکود تابستانی، بازار آهن را فلج کرد

رکود تابستانی، بازار آهن را فلج کرد

انتظار می‌رفت در پی افزایش نرخ ارز در ابتدای روز گذشته، افزایش حجم عرضه‌های بورسی و سیاست تسهیل صادرات فولاد قیمت آهن آلات نیز افزایش بیابد اما وضعیت نابسامان تقاضا و پارامترهای بنیادین از این روند حمایت نکرد و شاهد رکود نسبتا عمیقی در بازار آهن هستیم...

آهن پرایس: در ابتدای روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بودیم به طوری که از کانال 60 هزار تومان نیز فراتر رفتاما در پایان روز کمی عقب‌نشینی کرد و با ورود به کانال 59 هزار تومان در پایان روز حدود 59.450 تومان اعلام شد.

قیمت آهن آلات نیز متأثر از تأثیرات روانی افزایش نرخ دلار در چند روز گذشته برخی از مبادی فروش نیز برای افزایش قیمت آهن آلات در تلاش بودند، اما با وجود وضعیت نابسامان تقاضا این تلاش‌ها چندان مؤثر واقع نشد و حتی پارامترهای بنایادین نیز از این وضعیت بازار حمایت نکرد.

براساس شنیده‌ها کف قیمت میلگرد آجدار در محدوده 27 تا 27.500 تومان قرار دارد و میانگین قیمت این محصول هم همچنان 28 تا 28.500 تومان اعلام می‌شود. این در حالی است که قیمت روز میلگرد در برخی مبادی فروش بین 100 تا 300 تومان افزایش یافت ما در غالب کارخانه‌ها ثابت بود.

همچنین شاهد ثبات قیت تیرآهن در کلیه مبادی فروش بودیم و قیمت روز نبشی و ناودانی هم ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی ناب تبریز و نبشی آریان فولا 100 تومان افزایش یافت.

قیمت ورق سیاه نیز در کلیه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی و ورق روغنی حدود 500 تومان افزایش داشت.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل صنعتی، پروفیل مبلی در غالب کارخانه‌ها ثبات داشتند و شاهد 100 تا 500 تومانی قیمت پروفیل در چند کارخانه بودیم اما انواع لوله‌های درزدار و بدون درز تغییر قیمت نداشتند.

رکود حاکم بر بازار آهن به قفل شدن معاملات در بازار داخلی منجر شده است و طبق گزار‌ش‌های دیروز در بورس کالا نیز شاهد رکود نسبی معاملات بودیم.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: وضعیت بازار آهن در تعطیلات شهریور ماه

اگرچه برخی انتظار داشتند با افزایش قیمت دلار، نرخ شمش فولادی در بورس دیروز افزایش بیابد اما رکود عمیق حاکم بر بازار و تعطیلات پیش رو و از طرفی کاهش سنتی تقاضا در شهریورماه، مانع از هر گونه افزایش قیمت بود و حتی سیاست‌هایی همچون تسهیل صادرات نیز معاملات را تحریک نکرد و به طوری که قیمت شمش دیروز نسبت به هفته گذشته از 22.570 تومان به طور میانگین به 22.440 تومان کاهش یافت. البته کاهش قیمت و کاهش معاملات شمش در حالی بود که حجم عرضه شمش افزایش داشت. با توجه به پارامترهایی که اشاره شد بروز نوسانات شدید و بلند مدت در ماه شهریور بعدی به نظر می‌رسد و ممکن است عمق این رکود شدت بگیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی