عرضه نشدن ورق در بورس کالا

عرضه نشدن ورق در بورس کالا
عرضه نشدن ورق در بورس کالا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن پذیرش این مساله که هنوز توافقات دادستانی با فولاد مبارکه اصفهان عملی نشده است، عنوان کرد: «این کارخانه مدعی شده است که می‌تواند ۹۰ درصد ورق مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن پذیرش این مساله که هنوز توافقات دادستانی با فولاد مبارکه اصفهان عملی نشده است، عنوان کرد: «این کارخانه مدعی شده است که می‌تواند ۹۰ درصد ورق مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو، لوازم خانگی و لوله و پروفیل را تولید کند و همچنین اخلاقا، قانونا و کتبا به دادستانی متعهد شده که نحوه عرضه ورق در سطح کشور را اداره کند. اما نمی‌دانیم علت تاخیری که در اجرای این توافق پیش آمده است، چیست.»

درهفته گذشته حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در مصاحبه‌ای بیان کرد که قیمت ورق مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی در بازار آزاد به طور متوسط کیلویی 11 هزار تومان از نرخ جهانی این محصول بالاتر است.‌ این در حالی است که حدود یک ماه پیش، معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد از توافق میان قوه قضاییه و فولاد مبارکه اصفهان برای عرضه انواع ورق مورد نیاز تولید کنندگان کشور به صورت سهمیه‌ای در بورس کالا خبر داده بود.

اما با نگاهی به آمار عرضه ورق در چند هفته گذشته در بورس کالا بخصوص به طور قطع می‌توان گفت که توافق معهود هنوز به مرحله اجرا در نیامده است و این هفته نیز اساسا هیچ نوعی از ورق در بورس کالا عرضه نشد. همچنین اظهارنظرهای فعالان بازار آهن از احتکار عمده ورق در میان برخی بنگاهداران آهن و البته بعضی از تولیدکنندگان لوله و پروفیل حکایت دارد. این مسائل نشان‌دهنده آن است که اوضاع ورق در بازار آهن مملکت اصلا خوب نیست و ما هم به همین دلیل، بر آن شدیم تا در گفت‌وگو با سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور اولا پیگیر اجرای توافقات قبلی بشویم و ثانیا آینده بازار ورق و چالش‌های نظارتی پیش روی این بازار آشفته را بررسی کنیم.

عمرانی تاکید کرد که فولاد مبارکه اصفهان در تلاش برای عمل به توافقات خود با قوه قضاییه است و اخیرا نیز اطلاعیه‌ای درباره شرایط فروش انواع ورق‌های خود منتشر کرده که در آن قیمت انواع ورق بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)