فراز و فرود قیمت آهن در فروردین

فراز و فرود قیمت آهن در فروردین

ماه فروردین 1403 برای بازار آهن و فولاد ایران، ماهی پرالتهاب و پرفراز و نشیب بود. رکوردهای قیمتی عجیبی در این ماه به ثبت رسید و نوسانات شدید نرخ ارز، بازار آهن را نیز تحت تاثیر قرار داد. با این حال، در اواخر فروردین شاهد ثبات نسبی در بازار بودیم و قیمت‌ها روندی نزولی به خود گرفتند...

آهن پرایس: گزارش‌ها از اوضاع بازار آهن حاکی است؛ بازار آهن در روز پنجشنبه شاهد فضایی آرام و بدون نوسان بود. ماه فروردین درحالی پایان یافت که شاهد وقایع گوناگون  بودیم و رکوردهای قیمتی عجیبی در بازار آهن و نرخ ارز ثبت شد.
در همین راستا روز پنجشنبه در بازار تیرآهن تهران، قیمت‌ها روندی نزولی به خود گرفتند. برخی از بنگاه‌ها قیمت تیرآهن را در برخی از سایزها حدود 50 تا 100 هزار تومان در هر شاخه کاهش دادند.


بازار میلگرد نیز روندی عمدتاً ثابت داشت، اما شاهد معاملات ضعیف بود. قیمت میلگرد ظفربناب در کانال 28.850 تومان قرار داشت و آخرین قیمت میلگرد فایکو هم 27 هزار تومان اعلام شد.
قیمت میلگرد در ابتدای فروردین در محدوده 26 و 27 هزار تومان قرار داشت و در پایان فروردین هم در همین محدوده قیمتی گزارش شد؛ به عبارتی اگرچه نوسانات چشمگیری در چند هفته گذشته روی داد اما پایان ماه روند کلی بازار آهن آرام بود و تقاضا نیز نسبتا ضعیف است؛ به طور کلی پس از التهابات اخیر، تقاضا برای محصولات فولادی کاهش یافته و بازار نیازمند محرک جدیدی برای رونق است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت میلگرد بازار ارزانتر از بورس

نرخ دلار نیز در پایان هفته نوسان قابل توجهی نداشته و این امر ثبات نسبی را به قیمت آهن آلات نیز سرایت داده است، نرخ ارز پس از رسیدن به بالاتر از 70 هزار تومان در شب 26 فروردین، به سرعت عقب‌نشینی کرد؛ به عبارتی نرخ ارز در تمام طول هفته در کانال 65 تا 70 هزار تومان در نوسان بود اما در نهایت روز پنجشنبه در محدوده 66 هزار تومان تثبیت شد.
 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)