فولاد بر مدار افزایش قیمت

فولاد بر مدار افزایش قیمت
فولاد بر مدار افزایش قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برخی از مبادی حوزه قوطی و پروفیل، دیروز  آخر وقت، بدون توجه به وضعیت تقاضا، با تغییر روند، بنا را بر افزایش قیمت محصولات تولیدی خود گذاشتند، در خصوص چرایی این موضوع به نظر می رسد که از زمزمه اجرایی شدن ورق و محدودیت تامین...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برخی از مبادی حوزه قوطی و پروفیل، دیروز  آخر وقت، بدون توجه به وضعیت تقاضا، با تغییر روند، بنا را بر افزایش قیمت محصولات تولیدی خود گذاشتند، در خصوص چرایی این موضوع به نظر می رسد که از زمزمه اجرایی شدن ورق و محدودیت تامین مواد اولیه بیم دارند، لذا به نوعی به استقبال گرانی رفته و برای آن فرش قرمز پهن کرده اند، از طرفی به نظر می رسد توجه به کاهش حجم تقاضا و معاملات داخلی محصولات این حوزه نسبت به سال گذشته از سوی اینها مغفول مانده باشد، چرا که درصورت حضور فعال کارخانجات گیلان و اهواز در بازار داخلی؛ این سناریوی کاهش احتمالی عرضه ورق کلاف گرم فولاد مبارکه متاثر از مکانیزم مچینگ، تا حد زیادی جبران خواهد شد.
به عبارت دیگر در واکاوی جزییات چرایی بروز این رفتار از سوی برخی از تولید کنندگان حوزه قوطی و پروفیل این طور متوجه شدیم که نگرانی های برخی از تولید کنندگان این حوزه وقتی افزایش پیدا کرد که شنیدیم برخی از آنها عنوان کردند که: مدتی بود برخی از کارخانجات تولید کننده میانی ورق همانند کارخانجات گیلان و اهواز در تامین تختال مورد نیاز خود با برخی محدودیت ها مواجه شدند که البته در ادامه از برخی دیگری از فعالان بازار شنیدیم که این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد. با این حال علیرغم این که خبر کمبود عرضه تختال در بازار داخلی هنوز به طور رسمی از سوی هیچ مدیر مسئولی تایید یا رد نشده است.
بنا بر اظهارات کارشناسان، اصل این تغییر روند در واقع به نگرانی هایی مربوط می شود که هنوز به وقوع نپیوسته است . لذا ادامه روند بازار کاملا وابسته به معاملات امروز ورق کلاف گرم بورس کالا و خروجی کارخانجات گیلان و اهواز در روز های آتی بستگی خواهد داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)