قیمت آهن روی موج دلار

قیمت آهن روی موج دلار

بازار آهن در نخستین روز هفته با افت قیمت همراه بود. این افت قیمت در پی اصلاح نرخ دلار در روزهای اخیر رخ داد. قیمت دلار که از دی ماه تاکنون روند صعودی داشته بود، طی هفته گذشته و دیروز به تدریج کاهش یافت و به کانال 60 هزار تومان عقب‌نشینی کرد...

آهن پرایس: نخستین روز هفته با روند منفی قیمت آهن آلات متأثر از روند ریزشی دلار همراه بود؛ به طوری که برخی محصولات مانند انواع ورق گرم دچار ریزش شدید دلاری بودند و برخی محصولات مانند میلگرد تأثیر کمتری از روند اصلاحی نرخ دلار داشتند.

در واقع قیمت دلار که از دی ماه تا کنون حدود 15 هزار تومان افزایش یافت بود طی هفته گذشته و دیروز به تدریج اصلاح شد و روز گذشته حمایت روند صعودی نرخ دلار شکسته شد و تا کانال 60 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. به عقیده برخی کارشناسان دلار پس از حمایت جزئی در این کانال احتمالا تا محدوده 60 الی 58 هزار تومان خواهد رسید.

روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در غالب مبادی فروش کاهش 100 تا 500 تومانی داشت به طوری که کف قیمت میلگرد در معاملات غیررسمی به کانال 25 هزار تومان رسیده است؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد میانه حدود 26.100 تومان و قیمت میلگرد نیشابور نیز حدود 26.710 تومان اعلام شد.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها 50 تا 100 هزار تومان کاهش یافته است که گویا دلیل این امر عرضه بیشتر و تقاضای ضعیف‌تر است اما شمار زیادی از مبادی فروش قیمت روز تیرآهن را ثابت اعلام کردند؛ به همین ترتیب قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری آهنی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت قوطی مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها در اکثر کارخانه‌ها با کاهش 500 تومانی همراه بود و قیمت پروفیل آهنی تولیدی از ورق 2 میلیمتری مبارکه در محدوده 45 تا 46 هزار تومان است.

قیمت لوله مبلی، قیمت لوله اسپیرال، قیمت لوله داربستی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز با کاهش 500 تومانی همراه است.

ثبات قیمت انواع ورق سرد در بازار، عمدتا ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و قیمت ورق سیاه اکسین در برخی ضخامت‌ها کاهش 100 تا 500 تومانی داشت و در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد.

برخی معتقدند با توجه به فروکش کردند تنش‌های نظامی و سیاسی، هیجانات بازار آهن نیز تخلیه شد و به اعتقاد کارشناسان روند کاهشی قیمت‌ها طی روزهای آینده تداوم خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: چشم انداز بازار آهن در کوتاه مدت

اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد احتمال تحمیل زیان اقتصادی به بازار فولاد و بورس اوراق بهادار است که در چنین شرایطی ممکن است بازارساز برایجلوگیری از آسیب روانی مانع از ریزش بیشتر قیمت‌ها شود.

در بازار آهن و فولاد هم ممکن است مانند سال گذشته با فشار کالاهای اعتباری بازار دوباره دچار حباب منفی شود. بر همین اساس  و با در نظر گرفتن کلیه پارامترها به نظر می‌رسد شرایط خوبی برای خرید آهن و فولاد مهیا است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)