مصرف داخلی محصولات فولادی در سراشیبی

مصرف داخلی محصولات فولادی در سراشیبی
مصرف داخلی محصولات فولادی در سراشیبی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال جاری نوسانات نرخ ارز بیش از هر اتفاق دیگری مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. بنابراین تأثیرات افزایش نرخ ارز بر محصولات فولادی و تولیدکنندگان و حتی مصرف کنندگان نباید پوشیده باشد؛ و این امر باید مورد تحلیل و بررسی ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال جاری نوسانات نرخ ارز بیش از هر اتفاق دیگری مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. بنابراین تأثیرات افزایش نرخ ارز بر محصولات فولادی و تولیدکنندگان و حتی مصرف کنندگان نباید پوشیده باشد؛ و این امر باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. طی ماه های اخیر، به دلیل دخالت دولت در تعیین قیمت فولاد و محدودیت های عرضه محصولات فولادی، شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم.

همین امر موجب شده تا افزایش نرخ سودآوری در واحدهای فولادسازی بیشتر از گذشته باشد. اما حقیقت تلخ این است که در ماه های اخیر بازارهای صادراتی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در مقابل مصرف داخلی فولاد با کاهش همراه شد؛ به عبارت دیگر ما انتظار داریم تا پس از سه سال افزایش مستمر مصرف سرانه فولاد قیمت ها با کاهش همراه باشد. شاید بتوان اینگونه ادعا کرد که این کاهش مصرف داخلی و افزایش نرخ پایه محصولات فولادی را افزایش شدید قیمت ارز بر پیکره بازار فولاد وارد کرده است چراکه کاهش مصرف فولاد داخلی نیز گواه این ادعا است.

از سوی دیگر افزایش قیمت آهن آلات از جمله افزایش قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن موجب شد تا پیمانکاران ساختمانی با مشکل در حوزه ساخت و ساز مواجه شوند و رکود در بازار مسکن نیز بار دیگر حکم فرما شود. در صنایع دیگر که به محصولات فولادی وابسته هستند نیز کاهش تولید و فعالیت مشهود است.  شواهد ذکر شده نشان می دهد که کاهش مصرف داخلی فولاد کشور در سال جاری صحیح است و احتمالا تا ابتدای سال آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

کاهش مصرف داخلی، مسئله افزایش و استمرار صادرات فولاد را برای تولیدکنندگان جدی تر کرده است و معاملات اخیر در این حوزه نشان می دهد که صادرات همچنان با تلاش و بازاریابی واحدهای فولاد سازی ادامه دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)