ناودانی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
ناودانی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی یکی از پروفیل های ساختمانی و صنعتی با مقاطع باز می باشد. ناودانی مقطعی متشکل از یک جان افقی و دو بال عمودی می باشد که در محل اتصال بال ها به جان، انحنا دارد و اصطلاحا به شکل U می باشد. ناودانی ها در دو نوع ساده و مشبک عرضه می گردد...

ناودانی یکی از پروفیل های ساختمانی و صنعتی با مقاطع باز می باشد. ناودانی مقطعی متشکل از یک جان افقی و دو بال عمودی می باشد که در محل اتصال بال ها به جان، انحنا دارد و اصطلاحا به شکل U می باشد. ناودانی ها در دو نوع ساده و مشبک عرضه می گردد. 

ناودانی های مشبک از ورق گرم گالوانیزه شده به صورت سرد تولید می گردد و در موارد مختلفی همچون ساخت قفسه های مستحکم فولادی، نصب سنگ بصورت خشک، سازه های سبک فولادی و... مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر نیز ناودانی های ساده که به عنوان ناودانی های صنعتی و ساختمانی نیز شناخته می شوند، با ورق گرم تولید می گردند و در صورت نیاز می توان آن را به صورت گرم و سرد گالوانیزه نمود. ناودانی ها در سایزهای 8 تا 16 تولید می گردند که در اکثر مواقع برای ساختن پل های باربر و موارد دیگر به کار می روند. از مهم ترین عبارت هایی که برای مشخصات ناودانی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از: ارتفاع ناودانی که با h نشان داده می شود؛ ضخامت جان که با t نشان داده می شود؛ عرض بال که با b  نشان داده می شود؛ ضخامت بال که با tg نشان داده می شود و همچنین وزن هر متر که با G نشان داده می شود.



در داخل کشور نیز دو نوع ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی موجود می باشد که از جمله ناودانی های ایرانی موجود در بازار می توان به ناودانی اصفهان، ناودانی ناب تبریز، ناودانی شکفته، ناودانی منظومه، ناودانی اسپیرال و ... اشاره نمود. ناودانی های اروپایی نیز همچون ناودانی چین و روس در بازار ایران موجود می باشد. ناودانی ها بر اساس ابعاد و وزن نیز به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند. ناودانی های تولید شده در اکثر کارخانه های داخلی و روس اصطلاحا سبک هستند و ناودانی های سنگین که وزن و ابعادی برابر استاندارد اشتال دارند، در برخی کارخانه های داخلی و اروپایی تولید می شوند.

قیمت ناودانی و عوامل موثر بر آن

قیمت ناودانی نیز همانند مابقی آهن آلات از نوسان کلی قیمت آهن و فولاد تأثیر می پذیرد و به پیروی از افزایش یا کاهش مقاطع فولادی، قیمت ناودانی ایرانی نیز افزایش یا کاهش می یابد. قیمت روز ناودانی ایرانی و اروپایی کارخانه های مختلف به صورت روزانه در سایت و کانال تلگرامی آهن پرایس به روز رسانی می گردد. فروش ناودانی در مجموعه آهن پرایس با بهترین و مناسب ترین قیمت صورت می گیرد و قابل ذکر است که در تناژ بالا فروش ناودانی به قیمت کارخانه می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)