تفاوت ناودانی سبک و سنگین

تفاوت ناودانی سبک و سنگین
تفاوت ناودانی سبک و سنگین

ناودانی ها بر اساس وزن و ابعاد به دو دسته بندی کلی ناودانی سبک و ناودانی سنگین طبقه بندی می شوند که به معرفی و بررسی تفاوت های آن ها میپردازیم. ناودانی نوعی پروفیل با سطح مقطع U شکل می باشد که به واسطه عملیات نورد بر روی بیلت تولید می شود که شکل ظاهری آن ...

ناودانی ها بر اساس وزن و ابعاد به دو دسته بندی کلی ناودانی سبک و ناودانی سنگین طبقه بندی می شوند که به معرفی و بررسی تفاوت های آن ها میپردازیم. ناودانی نوعی پروفیل با سطح مقطع U شکل می باشد که به واسطه عملیات نورد بر روی بیلت تولید می شود که شکل ظاهری آن به صورت یک جان به صورت افقی و دو بال به شکل عمودی می باشد. لازم به ذکر است که ناودانی ها در دسته پروفیل های باز قرار دارند و در صنعت و ساختمان بسیار پر کاربرد هستند. 

ناودانی هایی که وزن آن ها از وزن مشخص شده در جدول اشتال کمتر می باشد، ناودانی سبک محسوب می شود. کارخانه های تولید کننده در ایران اغلب ناودانی را به صورت سبک تولید و عرضه می کنند؛ همچنین کشور روسیه نیز جزء کشورهایی است که به تولید ناودانی سبک می پردازد. به دلیل پایین تر بودن وزن ناودانی سبک نسبت به ناودانی سنگین، این ناودانی دارای قیمت کمتری نسبت به ناودانی سنگین می باشد و از لحاظ استاندارد تولید نیز تفاوت هایی با استاندار تولیدی ناودانی سنگین دارد. 

ناودانی هایی که از نظر وزنی با وزن تعریف شده در جدول وزنی اشتال کاملا مطابقت دارند را ناودانی های سنگین می نامیم. وزن و ابعاد این ناودانی ها عینا با استاندارد جدول مهندسی برابر می باشد. تولید این نوع از ناودانی در کارخانجات داخلی صورت کی می پذیرد و همچنین در برخی از کارخانجات اروپایی بر اساس استاندارد UNP  تولید شده که شامل ناودانی اروپایی و ناودانی هم وزن اروپایی می باشد . 

برای اقدام به خرید ناودانی های سبک و سنگین می بایست شناخت کاملی از این ناودانی ها داشت تا منجر به انتخاب دقیق و درستی شود شناخت تفاوت های هر دو ناودانی یکی از این موارد می باشد که شامل موارد زیر می باشد: 

•  استانداردهای در نظر گرفته شده در زمان تولید
•  کاربرد هر یک از دو نوع سبک و سنگین
•  ابعاد محصول
•  وزن محصول
•  قیمت
•  الگوی اشتایل

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)