وضعیت صادرات فولاد در 6 ماه اخیر

وضعیت صادرات فولاد در 6 ماه اخیر
وضعیت صادرات فولاد در 6 ماه اخیر

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شش ماه ابتدایی سال با کاهش وزنی صادرات مواجه بودیم. بهادر احرامیان در رابطه با این موضوع اظهار کرد: باوجود اینکه پیش‌بینی می کردیم با افزایش صادرات فولاد روبه‌رو باشیم اما با کاهش وزنی صادرات مواجه شده‌ایم. اگرچه ازنظر ریالی و دلاری ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شش ماه ابتدایی سال با کاهش وزنی صادرات مواجه بودیم. بهادر احرامیان در رابطه با این موضوع اظهار کرد: باوجود اینکه پیش‌بینی می کردیم با افزایش صادرات فولاد روبه‌رو باشیم اما با کاهش وزنی صادرات مواجه شده‌ایم. اگرچه ازنظر ریالی و دلاری به دلیل افزایش قابل توجه قیمت ارز در داخل و همچنین قیمت جهانی فولاد رشد صادرات را شاهد بوده‌ایم اما نکته قابل توجه این است که درنهایت صادرات فولاد از کشورمان با کاهش روبه رو بوده است.

وی در ادامه افزود: دلیل اصلی این کاهش صادرات فولاد را می توان در عدم ثبات قوانین صادراتی جستجو کرد. در نیمه اول امسال شاهد صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های بسیار سختی در بخش تجاری بودیم و همین امر شرایط را برای فعالان اقتصادی بحرانی تر کرد. از این رو نتوانستیم به خوبی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم و درآمدهای صادراتی با کاهش همراه شد.

احرامیان با اشاره به سردرگمی فعالان بازار بیان کرد: اتفاقی که در ماه های اخیر رخ داد، این بود که فعالان بازار نمی دانستند طبق چه بخشنامه ای عمل کنند چراکه در طول روز بخشنامه های مختلف صادر میشد و رویه بخشنامه های قبلی تغییر می کرد. شرایط تولید فولاد در کشور نیز به گونه ای شده که طبق آمارهای جهانی صادرات فولاد از کشورمان طی سال گذشته 8 میلیون تن بوده است و این عدد باید به 12 میلیون تن در سال برسد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد در کشور سالانه 25 میلیون تن است اما نیاز داخلی ما 12 میلیون تن می باشد! بنابراین ما با مازاد 12 میلیون تنی صادرات روبه رو هستیم و اگر این میزان تحقق پیدا نکند، شاهد کاهش تولید از سوی فولادسازان خواهیم بود.

طی ماه های اخیر نیز این امر را شاهد بودیم چراکه میزان عرضه و تولید ورق سیاه و ورق گالوانیزه نیز با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)