چالش های تولید فولاد

چالش های تولید فولاد
چالش های تولید فولاد

یکی از تولیدکنندگان ورق های فولادی در گزارشی به مشکلات و موانع تولید فولاد اشاره کرد و افزود: نیاز به سرمایه در گردش برای تولید از آغاز سال جاری تاکنون حدودا 3 برابر شده است. یارجانلی، مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در ادامه افزود: در حوزه تولید ورق فولادی مشکلات اساسی و مهمی ... 

یکی از تولیدکنندگان ورق های فولادی در گزارشی به مشکلات و موانع تولید فولاد اشاره کرد و افزود: نیاز به سرمایه در گردش برای تولید از آغاز سال جاری تاکنون حدودا 3 برابر شده است. یارجانلی، مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در ادامه افزود: در حوزه تولید ورق فولادی مشکلات اساسی و مهمی گریبان گیر تولیدکنندگان است. با توجه به کمبود نقدینگی، منابع تأمین سرمایه های در گردش در اولویت قرار گرفته است که صادرات نیز به عنوان یکی از اصلی ترین راه های تأمین آن بشمار می رود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، وی در ادامه بیان کرد: در ماه های اخیر صدمات جبران ناپذیری به صادرات وارده شده است. باید باور داشته باشیم که ایران یک شرکت سهامی عام است و همه باید تلاش کنند تا با عرضه تولیدات داخلی به سراسر دنیا ارز به کشور وارد شود. با ورود پول به کشور، سرمایه در گردش به کل نظام اقتصادی کشور تأمین خواهد شد بنابراین طبیعی است که تحت تأثیر آن علاوه بر وضعیت واحدها و مصرف کننده ها، وضعیت بانک ها نیز بهبود خواهد یافت.

یارجانلی تصریح کرد: باید نگاه ملی به بخش صادرات تغییر کند تا جایگاه ایران تبدیل به جایگاه برتر جهانی و منطقه شود. بیشتر مشکلات در صادرات، نبود زیرساخت حمل و نقل بوده که طی سالهای گذشته نیز بسیار مورد بررسی قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که علاوه بر صادرات، صنعت ورق های فولادی چالش های دیگری نیز دارد که می توان به پذیرش عرضه در این صنعت اشاره کرد چراکه به دلیل کاهش ارزش پول ملی و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، میزان مصرف محصولات نیز کاهش یافته است. بنابراین افزایش عرضه در بازار کنونی کار چندان معقولی به نظر نمیرسد.

شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت انواع آهن آلات از جمله قیمت ورق سیاه، ورق گالوانیزه و ورق روغنی با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)