اشباع قیمتی بازار مسکن

اشباع قیمتی بازار مسکن
اشباع قیمتی بازار مسکن

آهن پرایس: یکی از کارشناسان بازار مسکن بیان داشت: بازارهای اصلی کشور یعنی بورس، ارز، طلا و مسکن در صورتی رونق خواهد گرفت که منابع مالی چشمگیری به آن تزریق شود که در حال حاضر چنین چیزی نیست. رشد این بازارها تا حد زیادی وابسته ی احیای مذاکرات سیاسی و تعاملات بین المللی...

آهن پرایس: یکی از کارشناسان بازار مسکن بیان داشت: بازارهای اصلی کشور یعنی بورس، ارز، طلا و مسکن در صورتی رونق خواهد گرفت که منابع مالی چشمگیری به آن تزریق شود که در حال حاضر چنین چیزی نیست. رشد این بازارها تا حد زیادی وابسته ی احیای مذاکرات سیاسی و تعاملات بین المللی است اما به این سرعت نمی توانیم منتظر رونق بازار مسکن باشیم چرا که به اشباع قیمتی چشمگیری رسیده است. 

عباس زینعلی بیان داشت: رشد نسبی در بازار بورس و ارز که موازی بازار مسکن است را نمی توان رونق دانست چرا که این بازارها در یک بازه ی زمانی راکد بودند و از نظر تایم فریم به تایم رشدی خود رسیده اند و در حال حاضر با انتخاب دولت جدید تغییری در شاخص های بورس و ارز رخ داده که کاملا طبیعی و برگرفته از جو روانی منطقه است اما نمی تواند شروع دوره رونق باشد. سایر بازارها همچون بازار مسکن در رکود به سر می برند تا یک رخ داد جدید یا سیاست گذاری منحصر به فرد در حوزه های بین المللی رخ دهد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بررسی پیش فروش مسکن

ایشان افزود: آیت الله رییسی باید یک طرح خردمندانه را برای بخشهای سیاسی و اقتصادی فراهم آورد. مثلا با یک حرکت امید بخش بخش های تولیدی را به سوی فعالیت بیشتر تشویق نماید. از سوی دیگر باید مسائل سیاسی بین المللی را با جدیت پیگیری نماید تا فضای اقتصادی مقداری رونق یابد. اگر این حس به جامعه القا شود که این اقدامات با جدیت در جریان است می توانیم منتظر باشیم در شهریور ماه نشانه های رونق اقتصادی را رویت کنیم. 

عباس زینعلی ابراز داشت: ادامه روند بلاتکلیفی که هم اکنون هست ممکن است باعث شود که سرمایه های اقتصادی از کشور خارج شود اما چنانچه این سرمایه ها وارد حوزه ساخت و ساز شود با توجه به اینکه  مسکن در اقتصاد جامعه سکان دار است می تواند اثرات مثبتی بر اقتصاد جامعه گذارد. البته رشد ساخت وساز به حجم معاملات وابسته است و می دانیم سرمایه گذار به بازار توجه می کند و در صورتیکه احساس کند برای کسب سود خود ناچار شود مدت ها در انتظار بنشیند طبیعتا از ساخت و ساز صرف نظر می نماید. که در این روزها پروژه های نیمه کار زیادی را در شهر تهران رویت می نماییم .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)