بازار مسکن در انتظار رونق

بازار مسکن در انتظار رونق
بازار مسکن در انتظار رونق

آهن پرایس: طبق اظهارات فعالان بازار مسکن در حال حاضر سه عامل رشد نسبی ساخت و ساز، رونق اقتصادی و رونق تولید ایجاد شده البته در این بین با عدم معاملات مسکن روبه روهستیم اما نمی‌توان از کلمه رکود برای این شرایط  استفاده کرد. بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن، اذعان کرد ...

آهن پرایس: طبق اظهارات فعالان بازار مسکن در حال حاضر سه عامل رشد نسبی ساخت و ساز، رونق اقتصادی و رونق تولید ایجاد شده البته در این بین با عدم معاملات مسکن روبه روهستیم اما نمی‌توان از کلمه رکود برای این شرایط  استفاده کرد. بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن، اذعان کرد: طی دو سال گذشته در برهه ای که اقتصاد کشور دچار تحریم های شدید شد اساس مطالعات و محاسبات این بود که در بازار مسکن چهار پارامتر رونق اقتصادی، افزایش خرید و فروش، رشد ساخت و ساز و سرمایه گذاری و رونق تولید با هم خواهد داشت؛ چرا که بازار مسکن تنها حوزه‌ای است که با وجود تحریم ها می تواند موجب تحرک بخش های تولیدی شود.

وی در ادامه افزود: از ضروریات اقتصاد تحریمی این است که چهار مولفه اصلی و رونق بخش در حوزه مسکن در کشور وجود داشته باشد چرا که مسکن یکی از فاکتورهای اصلی اقتصاد است. ولی درسال گذشته که پای مسائل سیاسی از جمله انتخابات آمریکا، انتخابات ایران و مبادلات ایران و چین به میان آمد بازار مسکن در سایه سیاست ها قرار گرفت . به گونه ای که سه مولفه ی رونق بخش در بخش مسکن وجود دارد اما با یک عامل جدید یعنی رکود معاملات در بازار مسکن مواجه هستیم.
 
ستاریان کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: البته براین باورم که در حال حاضر رکود خرید و فروش در بازار مسکن نداریم بلکه آنچه وجود دارد تردید در معاملات است. بیشتر خریداران در شک هستند که به دلیل شرایط سیاسی به وجود آمده  برای ورود به بازار مسکن اقدام کنند یا نه. زیرا بسیاری به امید کاهش قیمت ها هستند بنابراین تصمیم‌گیری را به زمانی سپردند که شفافیت بیشتری در فضای اقتصادی کشور حاکم شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:  تاثیر تحولات برجام بر بازار مسکن

وی با بیان اینکه تامل در معاملات نمی‌تواند جلوی رونق بخش مسکن را بگیرد گفت: با توجه به کسری تولید در بخش مسکن، پیش بینی من این است که در ماه های ابتدایی سال جاری با مقداری تورم در بخش مسکن مواجه باشیم که از پاییز و زمستان افزایش می یابد. این کارشناس، رونق بازار مسکن را ناشی از دلایل متفاوتی دانست و افزود: خصوصیت بازار مسکن این است که معمولا عوامل  متفاوت و وسیعی در این حوزه تاثیر می گذارد. در مقطع فعلی موضوع سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مطرح است که معتقدم سایر کشورها نیز به دنبال چین برای سرمایه گذاری در ایران اقدام می کنند. می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک هند، روسیه و کشورهای اروپایی برای بستن تفاهم نامه هایی به ایران بیایند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)