تحول در مسکن با سازه‌های فولادی

تحول در مسکن با سازه‌های فولادی

صنعت ساخت و ساز مسکن ایران در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد. خبر تامین یک میلیون تن سازه فولادی نوین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نویدبخش ساخت خانه‌هایی با کیفیت بالاتر، مقاوم‌تر و پایدارتر برای مردم ایران است...

تغییر و تحولات بازار مسکن

آهن پرایس: معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تامین یک میلیون تن سازه فولادی نوین برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گفته احمد کرمی راد، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی ایران، این اقدام گامی مهم در راستای استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش کیفیت ساخت و سازها در کشور است.

وی در همایش سازه‌های فولادی که در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برگزار شد. با اشاره به ضرورت استفاده از سازه‌های باکیفیت در ساخت و سازها، گفت: «هم اکنون ظرفیت تولید یک میلیون تن سازه فولادی نوین برای ساخت پروژه‌های مسکونی در کشور ایجاد شد.»

با آهن پرایس از قیمت روز انواع میلگرد های موجود در بازار با خبر شوید .

کرمی راد با بیان اینکه متوسط عمر ساختمان‌ها در ایران بین 20 تا 25 سال است. خاطرنشان کرد: «استفاده از سازه‌های فولادی در ساخت و سازها، علاوه بر افزایش مقاومت و طول عمر ساختمان‌ها، امکان بازیافت آسان زباله‌های ساختمانی را نیز فراهم می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مزایای اقتصادی استفاده از سازه‌های فولادی، گفت: «قیمت تمام شد ساخت و ساز با استفاده از سازه‌های فولادی در مقایسه با سازه‌های بتنی مشابه است. همچنین در طبقات بالاتر، از لحاظ مقاومت نیز برتری دارد.

قیمت گذاری ورق های فولادی

نایب رئیس انجمن سازه‌های فولادی ایران، خواستار نظارت بیشتر بر قیمت‌گذاری ورق‌های فولادی در بورس کالا شد. همچنین گفت: «در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از شرکت‌های بورسی با سوءاستفاده از یارانه‌ها و رانت‌ها، قیمت ورق آهن را به طور غیرمنطقی افزایش می‌دهند.

در ادامه این همایش، فرهنگ فرحبد، رئیس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت و سازها، گفت:

  • «دولت در طرح نهضت ملی مسکن، بر استفاده از سازه‌های نوین و باکیفیت تاکید دارد.

وی افزود: «استفاده از سازه‌های فولادی در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی:

  • به استانداردسازی
  • افزایش سرعت ساخت
  • ارتقای کیفیت 
  • صرفه‌جویی اقتصادی

در این طرح کلان کمک می‌کند.

فرحبد همچنین با اشاره به مزایای دیگر استفاده از سازه‌های فولادی، گفت:

«این سازه‌ها به دلیل عایق صدا و حرارت بودن، در کاهش مصرف انرژی و افزایش آسایش ساکنان نیز مؤثر هستند.

با آهن پرایس میتوانید جدید ترین های بازار مسکن را دنبال کنید و از این بازار داغ عقب نمانید.

رئیس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در پایان از پروژه مهرگان به عنوان نمونه‌ای از پروژه‌های مسکونی با استفاده از سازه‌های نوین نام برد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رکود کنونی مسکن با گذشته فرق دارد

استفاده از یک میلیون تن سازه فولادی نوین در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نویدبخش تحولی بزرگ ایجاد کرد. همچنین در صنعت ساخت و ساز ایران و ارتقای کیفیت و دوام واحدهای مسکونی در کشور است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی