بازار مسکن در دولت دوازدهم

بازار مسکن در دولت دوازدهم
بازار مسکن در دولت دوازدهم

آهن پرایس: رئیس جمهور در واپسین روزهای خدمت رسانی خود در مورد طرح مسکن ملی اعلام نظر داشت که بهتر است دولت؛ وام، زمین و خدمات را در اختیار بگذارد اما سازندگان خود مردم باشند، چرا که این کار اشتباه است که دولت دنبال این کارها ...

آهن پرایس: رئیس جمهور در واپسین روزهای خدمت رسانی خود در مورد طرح مسکن ملی اعلام نظر داشت که بهتر است دولت؛ وام، زمین و خدمات را در اختیار بگذارد اما سازندگان خود مردم باشند، چرا که این کار اشتباه است که دولت دنبال این کارها برود. 

دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری  از طرح های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: دولت دوازدهم تلاش مضاعفی برای مشکل مسکن داشت. آنچه که پراهمیت است آن است که برای مردم ما مسئله مسکن و همچنین اشتغال چه قبل و چه بعد از ازدواج معضل بزرگیست. دولت در این زمینه مسئولیت بزرگی بر گردن دارد؛ دولت ما در ابتدا ناچار بود تعهدات دولت قبلی در باب مسکن مهر را به پایان برساند چرا که دو سوم این طرح بلاتکلیف باقی مانده بود. 

ایشان تصریح داشت: فرآیندی سخت و پرکار بود که محله های مسکونی را تکمیل نماییم و خدمات آب و برق و گاز و جاده و مدرسه را به این محلات برسانیم. با تلاشهای مهندس اسلامی این اقدامات انجام شد و کار مسکن مهر رو به پایان است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قطب جدید سرمایه گذاران مسکن

روحانی ادامه  داد: احیای بافت قدیمی و فرسوده از دیگر اقدامات دولت بوده است، همچنین بالغ بر یک میلیون و سیصد و شصت هزار واحد مسکونی ساخته شده است که از این مقدار 534 هزار واحد نیز تحت عنوان مسکن ملی انجام شده است. البته در این بین برخی زمین هایش واگذار شده و 40 هزار واحد نیز تحویل شده است و در حال بهره برداری می باشد. 

رئیس جمهور وقت ایران اشاره داشت: اولین قدم داشتن طرح های خوب و منسجم برای مسکن است که هر چه بهتر انجام شود، با سرعت و کیفیت بهتری صورت می گیرد. ایشان یادآوری از تخت جمشید و میدان نقش جهان نیز داشت و افزود: معماری و توجه به جهت تابش خورشید و همچنین مبحث مقاوم سازی بسیار پر اهمیت است؛ چرا که گذشتگان ما نیز به این مسائل توجه ویژه ای داشته و در همین راستا ساختمان های عظیم با مکان یابی دقیق در برابر زلزله و طوفان احداث کرده اند.

روحانی افزود: در حال حاضر مشاهده می شود در تهران برج ها و ساختمان های بلند روی مرکز گسل ها قرار گرفته است. دولت باید با تدابیر و دقت عمل، سرمایه خود که زمین است را در جای مناسب ارائه دهد تا محیط زیست و جنگل ها نابود نشود. 

ایشان اذعان داشت: این واحدهای مسکونی بایستی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه در اختیار جوانان قرار گیرد. اگر بخواهیم واحدهای ضروری را مد نظر قرار دهیم؛ نیاز است سالانه 500 هزار واحد مسکونی ساخته شود. البته شایان ذکر است دولت موظف به ساخت این مسکن ها نیست و فقط باید زمین و خدمات و وام را در اختیار مردم قرار دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)