بازار مسکن در مسیر کاهش قیمت

بازار مسکن در مسیر کاهش قیمت
بازار مسکن در مسیر کاهش قیمت

آهن پرایس:  بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند که این آرامش نسبی در بازار مسکن به دلیل  نزدیک شدن به انتخاب ریاست جمهوری است و تعداد زیادی از خریداران و مستاجران در این بازار در انتظار تغییراتی در جهت بهبود وضعیت این بازار هستند. در حالی که در...

آهن پرایس:  بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند که این آرامش نسبی در بازار مسکن به دلیل  نزدیک شدن به انتخاب ریاست جمهوری است و تعداد زیادی از خریداران و مستاجران در این بازار در انتظار تغییراتی در جهت بهبود وضعیت این بازار هستند. در حالی که در سایر بازارهای موازی شرایط بسیار حساس و حیاتی به نظر می رسد و اوج گیری دوباره ویروس کرونا دشواری این شرایط را دوچندان کرده است.

البته در این میان خبرهای خوشی نیز وجود دارد که از تلخی این شرایط مقداری کم می کند، یکی از این خبرها افزایش وام ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان برای انبوه سازان و تحویل تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا یکی دو ماه آینده و همچنین اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی است که به گفته مسئولان، اجرایی شدن این اقدامات گام مهمی در جهت سامان دهی و به ثبات رساندن وضعیت بازار مسکن خواهد بود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پیش بینی آینده بازار مسکن

بانک مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت ‌وساز با استفاده از فناوری‌های نوین در شهر تهران و تمامی کلانشهرها، ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند. و این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به این موضوع که افزایش قیمت ها در بازار مسکن به این دلیل است که در پنج سال گذشته تولید مسکن تقریبا به صفر رسیده بود، اذعان کرد: در مبحث تسهیلات ساخت مسکن باید دولت زمینه برای انتقال این تسهیلات به خریدار را هم فراهم کند چرا که در سال‌های گذشته بخشی از تسهیلات به خریدار منتقل می‌شد و همین امر باعث استقبال بسیار زیاد سازندگان می‌شود.

از سوی دیگر محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی نیز در مورد زمان تحویل واحدهای مسکن ملی اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده اولین واحدهای مسکونی طرح مسکن ملی را در اردیبهشت ماه تحویل خواهیم داد و ما متناسب با پیشرفت واحد مسکونی واحدها را به متقاضیان تحویل خواهیم داد. وی در ادامه نیز بیان کرد: پیشرفت و سرعت ساخت و تحویل  واحدهای مسکن ملی بسته به آن است که متقاضیان به تعهدات مالی خود عمل کنند. اگر متقاضی آورده خود را با تاخیر پرداخت نکند، واحد مسکونی را به موقع تحویل خواهد گرفت.

از چند روز پیش ثبت اطلاعات سرپرستان خانوار در حوزه مسکن در سامانه املاک و اسکان شروع شد که این اقدام در جهت شناسایی خانه های خالی و اعمال مالیات بر این خانه ها بود که در سال های گذشته این طرح درمجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید و امسال این طرح اجرایی شد که امیدواریم این اقدامات دولت تحولات مثبتی در بازارمسکن ایجاد کند تا تمام مردم سرزمینمان بتوانند از نعمت مسکن بهره مند شوند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)