بررسی قیمت مسکن در پایتخت

بررسی قیمت مسکن در پایتخت
بررسی قیمت مسکن در پایتخت

آهن پرایس: بهای مسکن در برخی از محله های تهران به حدی افزایش یافته است که بر روی شاخص قیمت کل نیز تاثیر گذاشته است. بیشتر معاملات صورت گرفته در واحدهای کوچک متراژ و کمتر از میانگین نرخ شهر انجام می ‌شود. با توجه به بررسی آمارهای منتشرشده قیمت مسکن در ...

آهن پرایس: بهای مسکن در برخی از محله های تهران به حدی افزایش یافته است که بر روی شاخص قیمت کل نیز تاثیر گذاشته است. بیشتر معاملات صورت گرفته در واحدهای کوچک متراژ و کمتر از میانگین نرخ شهر انجام می ‌شود. با توجه به بررسی آمارهای منتشرشده قیمت مسکن در فروردین ماه سال جاری، میانگین قیمت مسکن در مناطق ۱ تا ۶ بیشتر از نرخ متوسط شهر و در مناطق ۷ تا ۲۲ کمتر از میانگین است.

در این آمار ها متوسط قیمت هر متر خانه در تهران ۲۹.۳ میلیون تومان اعلام شده که در این بین منطقه یک با میانگین ۶۶ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان در هر متر مربع گرانترین و منطقه ۱۸ با متری ۱۳ میلیون ۴۴۵ هزار تومان ارزان‌ ترین منطقه تهران محسوب می ‌شوند. 

با این وجود هیچ یک از این دو منطقه در میان مناطق پر معامله جای نگرفتند که منطقه یک در آمار معاملاتی در رتبه نهم قرار گرفت و اما منطقه 18 نیز در این آمار رتبه سیزدهم را از آن خود کرد که با این حساب می توان گفت بیشتر معاملات صورت گرفته در مناطق میانی شهر، در واحدهای کوچک متراژ و زیر قیمت متوسط تهران انجام شده است. 

در شهر تهران شش منطقه به عنوان کانون خرید و فروش‌ وجود دارند همچنین بر حسب آمارها متوسط قیمت مسکن در ۱۶ منطقه از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کمتر از میانگین قیمت شهر است که ۶ منطقه شامل مناطق ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۴ و ۱۵ در این بین جزو محدوده پرمعامله در تهران هستند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تاثیر بازار آهن بر گرانی مسکن

در فروردین ماه سال جاری برحسب آمار معاملات مناطق ۵، ۲، ۱۰، ۴، ۱۵ و ۸ به ترتیب در رتبه‌ های اول تا ششم از نظر تعداد معاملات مسکن شهر تهران قرار داشتند این شش منطقه به طور کلی 52 درصد از معاملات را از آن خود کردند که در میان این مناطق متوسط قیمت در مناطق ۵، ۲ و ۴ بالاتر از نرخ میانگین شهر و مناطق ۸، ۱۰ و ۱۵ پایین ‌تر از میانگین قرار داشتند.

از سوی دیگر شاخص تعداد واحد ‌های مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک متر مربع نشان می ‌دهد ۶۲ درصد معاملات در محدوده قیمتی پایین‌ تر از متوسط شهر انجام شده است. با وجود متوسط ۸۷ متری مساحت واحد‌های معامله شده، رتبه اول خرید و فروش از نظر مساحت به واحد‌ها ۶۰ تا ۷۰ متر و جایگاه دوم به خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر تعلق گرفته است. در حالت کلی نیز ۶۵.۶ درصد خرید و فروش‌ها در واحد‌های زیر ۹۰ متر مربع انجام شده است.

با وجود اخبار مذکرات برجامی و کاهش انتظارات تورمی به سبب همین موضوع و همچنین ثبات نسبی نرخ ارز قیمت ها در بازار مسکن اندکی کاهش یافته است. در چنین شرایطی پیش بینی هایی که توسط اغلب کارشناسان بازار مسکن برای آینده این بازار صورت گرفته این است که در سال جاری شاهد ثبات قیمت ها در بازار مسکن خواهیم بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)