بلاتکلیفی متقاضیان وام ودیعه مسکن

بلاتکلیفی متقاضیان وام ودیعه مسکن
بلاتکلیفی متقاضیان وام ودیعه مسکن

آهن پرایس: در ماههای ابتدایی سال جاری، دولت همانند سال گذشته به فکر مستاجران بود و در این ایام که کرونا در دوران شیوع خود است مصوبه ای اعلام داشت که اجاره بها تا پایان سال تغییری نکند که پس از آن در ابتدای تابستان اجازه افزایش بهای کرایه تا 25 درصد را صادر کرد که گویا این مصوبه فقط در کلام...

آهن پرایس: در ماههای ابتدایی سال جاری، دولت همانند سال گذشته به فکر مستاجران بود و در این ایام که کرونا در دوران شیوع خود است مصوبه ای اعلام داشت که اجاره بها تا پایان سال تغییری نکند که پس از آن در ابتدای تابستان اجازه افزایش بهای کرایه تا 25 درصد را صادر کرد که گویا این مصوبه فقط در کلام بود و در عمل هیچ واحد و یا ابزاری جهت بررسی و کنترل وجود نداشت و بسیاری مستاجران از افزایش 40 الی 60 درصدی نرخ اجاره بها خبر دادند.  

یک مصوبه نیز در این بین تحت عنوان پرداخت وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان، جهت حمایت از مستاجران کشور تصویب شد که شادمانی جمع کثیری از مستاجران و ثبت نام آنان را به همراه داشت اما شور بختانه دیری نپایید که سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن از دسترس خارج شد و آنانی که موفق به ثبت نام شده بود نیز پس از یک ماه انتظار همچنان خبری از وام ودیعه مسکن نمی باشد.

وحدتی نیز یکی از افرادی است که جهت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نیز ثبت نام کرده است ایشان ابراز داشت در اوایل تیرماه جهت دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده ام اما هم اکنون پس از گذشت یک ماه هیچ خبری از تایید یا رد شدن اعلام نمی شود. ایشان همچنین افزود: در تیرماه به سایت طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کرده ام در حال بررسی را نمایش می داد و در حال حاضر نیز از دسترس خارج شد و خطا می دهد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار مسکن در تیرماه سال جاری

متاسفانه این شهروند تهرانی اظهار داشت: به امید این وام با مالک توافق کرده است تا رهن را افزایش دهد و حال با این مشکل پیش آمده نمی دانم باید چه کنم ؟
یکی دیگر از شهروندان بیان داشت: اقساط مد نظر این وام، ماهیانه یک میلیون و 600 هزار تومان است و ایشان معتقد بود وقتی ما برای پرداخت اجاره مشکل داریم چگونه این قسط را پرداخت کنیم؟

و سوال دیگری که در این بین مطرح می شود این است که دولت قبلی در حال تحویل دادن دولت می باشد و آیا اصلا قصد دارند این وام را پرداخت کنند یا خیر؟ این روزها فصل اجاره رو به پایان است دیگر چه زمانی قصد پرداخت وام را خواهند داشت؟ بر اساس همین گزارشات و صحبت های انجام شده اعلام شد که مقرر شده سایت به زودی درست شود و هم اکنون در حال به روز رسانی می باشد و متقاضیان نگران نباشند چرا که هنوز دو ماه جهت ثبت نام فرصت باقیست. 

در وزارت راه و شهرسازی نیز یک منبع آگاه اعلام داشت برنامه ای برای متقاضیان وام ودیعه در نیمه دوم سال نداریم و در حال حاضر تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.
محمداسلامی در این رابطه اذعان داشت: بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان جهت ودیعه مسکن پیش بینی شده است و تا کنون 250 هزار خانوار موفق به ثبت نام جهت دریافت وام ودیعه شده اند. همچنان امیدواریم وزارت راه و شهرسازی هر چه سریعتر اقدامات لازم برای دریافت این تسهیلات را برای مستاجران فراهم کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)