جزئیات وام خرید مسکن جوانان

جزئیات وام خرید مسکن جوانان
جزئیات وام خرید مسکن جوانان

آهن پرایس: براساس اخبار منتشرشده در رابطه با وام خرید مسکن جوانان، سقف وام مذکور افزایش یافته و به یک میلیارد تومان رسیده است. بدان معنا که در صورتی که همین امروز به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان برای فرزند خود اقدام کنید، سال ۱۴۱۵ می‌توانید یک میلیارد تومان وام خرید مسکن ...

آهن پرایس: براساس اخبار منتشرشده در رابطه با وام خرید مسکن جوانان، سقف وام مذکور افزایش یافته و به یک میلیارد تومان رسیده است. بدان معنا که در صورتی که همین امروز به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان برای فرزند خود اقدام کنید، سال ۱۴۱۵ می‌توانید یک میلیارد تومان وام خرید مسکن بگیرید. نکته قابل توجه در این میان آن است که مشخص نیست آن زمان با این مبلغ چند متر خانه بتوان خرید.

شرایط دریافت وام مسکن جوانان به این صورت است که افراد متقاضی می بایست در بانک مسکن حساب وام مسکن جوانان افتتاح کنند و  به صورت ماهانه حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در این حساب سپرده‌گذاری کنند. لازم به ذکر است که حداقل زمان دریافت وام، پنج سال بعد از افتتاح حساب و واریز سپرده ماهانه است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی سایت رسمی بانک مسکن، مدت انتظار دریافت وام مسکن جوانان بین ۵ تا ۱۵ سال است؛ طی مدت زمان پنج سال سپرده‌گذاری، مبلغ وام مسکن جوانان در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۵۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود. قابل ذکر است در صورتی که افراد ۱۵ سال کامل، به صورت ماهانه این حساب را شارژ کنند، متقابلا سقف وام هم افزایش پیدا می کند. به گونه ای که افراد در تهران امکان دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن را خواهند داشت. مبلغ این وام در کلانشهرها ۸۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : تمدید وام ودیعه مسکن

نرخ سود تسهیلات این وام بین شش تا ۹ درصد می باشد که این میزان به حداکثر زمان بازپرداخت وام بستگی دارد. در صورتی که افراد وام مسکن خود را پنج ساله تسویه کنند، در آن صورت تنها شش درصد سود می‌دهند اما اگر مدت بازپرداخت بالای پنج سال باشد، نرخ سود تسهیلات ۹ درصد است؛ حداکثر زمان بازپرداخت وام مسکن جوانان ۲۰ سال است.
در پاسخ به این سوال که چه اشخاصی می توانند از این وام استفاده کنند، اینگونه اظهار شده است که افرادی که به سن هیجده سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد، می توانند با استفاده از نام خود و یا اشخاصی که تحت ولایت و قیومیت او هستند  به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان اقدام کنند.

در پایان، همانگونه که اشاره شد متقاضیان دریافت این وام می بایست به صورت ماهانه مبلغی را به حسابی که افتتاح کرده اند واریز کنند که این مبلغ برای سال جاری حداقل 200 هزارتومان در نظر گرفته شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)