رشد تولید صنعت فولاد

رشد تولید صنعت فولاد
رشد تولید صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فولاد سازان ایران موفق شده اند با توليد 2 میلیون و 177 هزار تن فولاد میانی رشد 3 درصدی را به ثبت برسانند. انجمن توليد كنندگان فولاد ایران همچنین در گزارش آماری خود اعلام کرده...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فولاد سازان ایران موفق شده اند با توليد 2 میلیون و 177 هزار تن فولاد میانی رشد 3 درصدی را به ثبت برسانند. انجمن توليد كنندگان فولاد ایران همچنین در گزارش آماری خود اعلام کرده که در نخستین ماه از سال 98، تولید محصولات فولادی ایران با رشد 16 درصدی به یک میلیون و 668 هزار تن رسیده و تولید آهن اسفنجی هم از 2.5 میلیون تن فراتر رفته که رشد 14 درصدی را نشان می دهد.

هم چنین در دیگر آمار های انتشار یافته ازسوی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تولید، صادرات، واردات و مصرف ظاهری فولاد  رشدی محسوس را نشان می دهد به طوری که کل تولید فولاد و دیگر محصولات فولادی در فرودین ۹۸ به ترتیب ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار تن و یک میلیون و ۶۶۸ هزار تن بوده است.

از مجموع ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار تن فولاد میانی تولید شده تا پایان فروردین ماه یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن سهم بیلت و بلوم است که رشد ۱۶ درصدی پیدا کرده درحالی که تولید اسلب با افت ۱۰ درصد به ۹۳۰ هزار تن رسیده است.

تولید محصولات فولادی هم که درمجموع یک میلیون و ۶۶۸ هزار تن بوده شامل ۹۰۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی و ۷۶۳ هزار تن مقاطع طویل فولادی می باشد. تولید مقاطع تخت در مدت مذکور رشد ۹۰۵ درصدی داشته و رشد تولید مقاطع طویل ۱۵ درصد بوده و تولیدات این گروه به ۷۶۳ هزار تن رسیده است.

از میان ۹۰۵ هزار تن مقاطع طویل، ۷۸۶ هزار تن ورق گرم، ۲۰۷ هزار تن ورق سرد و ۱۳۷ هزار تن ورق پوشش دار بود که به ترتیب رشد ۱۴ درصد، ۲۰ درصد و ۴۹ درصد نسبت به فرودین پارسال داشتند. همچنین از ۷۶۳ هزار تن مقاطع طویل تولید شده در کشور ۵۹۱ هزار تن میلگرد، ۱۰۹ هزار تن تیرآهن و ۶۳ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع بوده است. در این بین رشد تولید میلگرد ۲۳ درصد و تیرآهن ۳۱ درصد بود درحالی که تولید نبشی و ناودانی افت ۳۷ درصدی داشت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)