شرایط صادرات فولادی ها

شرایط صادرات فولادی ها
شرایط صادرات فولادی ها

آهن پرایس: سیف الله امیری،مدیر کل امور صنایع معدنی وزارت صمت بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، مجوز صادرات را دفتر صنایع وزارت صمت صادر می کرد که البته این قضیه حدود سه سال به طول انجامید و صادرات شرکت های فولادی از جمله صادرات شمش، اسلب، بیلت...

آهن پرایس: سیف الله امیری،مدیر کل امور صنایع معدنی وزارت صمت بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، مجوز صادرات را دفتر صنایع وزارت صمت صادر می کرد که البته این قضیه حدود سه سال به طول انجامید و صادرات شرکت های فولادی از جمله صادرات شمش، اسلب، بیلت،بلوم و ...، با تایید دفتر صنایع معدنی انجام می گرفت. 

در دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تیک صادراتی را در صورتی می زد که طبق نامه ای که به شرکت های فولادی داده شده بود باید کف عرضه را رعایت می کردند و چنانچه شرکتی کف عرضه را رعایت نکند مانع صادرات آن شرکت خواهد شد و تا اینکه در سال گذشته طی یک دوره ی سه ماهه وزارتخانه صادرات شرکت ها را آزاد کرد و چنانچه در این دوره کالای خود را در بورس عرضه نمی کردند از صادرات آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

پس از این دوره سه ماهه صادرات ستاد تنظیم بازار مصوبه ای ابلاغ کرد که به دلیل عدم عرضه ی شرکت ها در بورس کالا لازم است مجددا دفتر صنایع معدنی وزارت صمت مجوز صادرات شرکت ها را صادر نماید البته این کار انتقادات زیادی را به همراه داشت تا بالاخره وزیر صمت طی جلسه ای در ستاد تنظیم بازار اعلام داشت که صادرات از اوایل سال ۱۴۰۰ باید از طریق گمرک انجام گیرد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مقاومت بازار فولاد در مقابل اصلاح قیمتی

نامه ی ارسالی وزارتخانه به گمرکات بدین شرح بود که نام شرکت هایی که می توانستند صادرات را انجام دهند اعلام کرده بود و شرکت هایی که نام برده شده بود به مدت سه ماه برای صادرات آزاد بودند و در این مدت عرضه آنها در بورس کالا نیز چک میشد چنانچه شرکتی ۷۰ درصد تولید خود را در بورس عرضه نکرد مانع صادرات آن شرکت خواهند شد و بعد از این مدت تیک صادراتی حذف شد.

در طول مدت سه ماهی که صادرات آزاد شده بود شرکت ها به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگان صادراتشان را انجام می دادند. شرکت هایی که کف عرضه را در بورس رعایت کرده بودند مجدد مجوز صادرات را دریافت کردند و بالعکس شرکت هایی که کف عرضه را رعایت نکرده بودند از لیست ارسالی به گمرکات حذف شدند تا بدینوسیله کمبود عرضه خود در بورس را جبران نمایند.

یک خوش خبری در روز جاری برای فعالان عرصه فولاد داریم که عرضه بیش از 95 هزار تن شمش بلوم پس از یک ماه در بورس کالا تا ساعاتی دیگر انجام خواهد شد و می توان اظهار داشت بالاخره طلسم عرضه شمش شکسته خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)