مهاجرت مستأجران به حومه شهر

مهاجرت مستأجران به حومه شهر
مهاجرت مستأجران به حومه شهر

بازار اجاره مسکن در شهرهای جدید اطراف پایتخت، کانون مهاجرت مستاجرهای تهرانی با دو تفاوت همراه شد. تورم اجاره در این دو شهر حومه ای، از نرخ رشد اجاره بها در تهران بیشتر است. تفاوت دوم هم به اختلاف ناچیز نرخ رشد قیمت و اجاره در این شهرها نسبت به تهران  مربوط می شود که ...

 بازار اجاره مسکن در شهرهای جدید اطراف پایتخت، کانون مهاجرت مستاجرهای تهرانی با دو تفاوت همراه شد. تورم اجاره در این دو شهر حومه ای، از نرخ رشد اجاره بها در تهران بیشتر است. تفاوت دوم هم به اختلاف ناچیز نرخ رشد قیمت و اجاره در این شهرها نسبت به تهران  مربوط می شود که بر همین اساس میانگین مبلغ رهن کامل هر متر مربع واحد مسکونی در پرند و پردیس شناسایی شد. تب اجاره بهای مسکن در  این دو شهر جدید حومه تهران، تابستان امسال در حالی به شدت افزایش یافت که نرخ رشد اجاره بها در شهرهای جدید پرند و پردیس، از تورم اجاره مسکن در پایتخت پیشی گرفت.

بررسی های صورت گرفته توسط تیم تحریریه آهن پرایس از تازه ترین وضعیت بازار اجاره مسکن در دو شهر حومه ای پایتخت نشان می دهد، دست کم سه عامل مهم سبب افزایش تب اجاره نشینی در شهرهای جدید اطراف پایتخت شده است. این افزایش نرخ اجاره مسکن در این شهرها نه تنها هزینه اجاره نشینی برای ساکنان و مستاجران سابق پرند و پردیس را افزایش داده است، بلکه منجر به افزایش هزینه مهاجران تهرانی به این شهرها از بابت پرداخت بهای اجاره محل سکونت جدید شده است.

میانگین قیمت و اجاره بهای مسکن در واحدهای مسکن مهر معمولا از واحدهای غیر مسکن مهر کمتر است و در مناطقی که مسکن مهر در آنها ساخته شده هزینه اجاره نشینی کمتر از سایر مناطقی است که واحد های مسکونی آنها شخصی ساز و غیر مسکن مهر هستند. بررسی ها و تحقیقات میدانی در خصوص وضعیت بازار مسکن نشان می دهد که میانگین مبلغ رهن هر متر مربع آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پرند در شهریور امسال بین 500 تا یک میلیون هزار تومان است. در صورتی که میانگین مبلغ رهن هر متر مربع واحد مسکونی غیر مسکن مهر در فازهای قدیمی تر شهر جدید پرند (فاز های صفر تا 3) معادل یک میلیون تا 2 میلیون تومان است. 

در شهر جدید پردیس هم متوسط مبلغ رهن هر متر مربع آپارتمان مسکن مهر 600 تا یک میلیون و 200 هزار تومان است و متوسط مبلغ هر متر مربع رهن مسکن در بازار معاملات اجاره واحد های مسکونی غیر مسکن مهر نیز بین یک تا 3 میلیون تومان است. البته در برخی از فایل های خاص مربوط به واحد های مسکونی ویلایی در این شهر جدید، میانگین رهن هر متر مربع مسکن از 3 میلیون تومان هم فراتر می رود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

عضویت / ورود

عضویت / ورود

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی