افزایش قیمت اجاره در ماه های اخیر

افزایش قیمت اجاره در ماه های اخیر
 افزایش قیمت اجاره در ماه های اخیر

یکی از کارشناسان بازار مسکن در یک مصاحبه ای اعلام کرده است : دلایلی که موجب افزایش قیمت اجاره در ماه های اخیر شده است، کمبود سرانه ملی و همچنین بالا رفتن آمار بیکاری در جامعه می باشد. همچنین در بعضی از مناطق تهران شاهد افزایش قیمت اجاره حدود 20 الی 30 درصد هستیم. به گفته ی یکی از مشاوران املاک تهران، در شرایط کنونی بازار که تعداد قلیلی از صاحب خانه ها راضی می شوند تا خانه ی خود را

یکی از کارشناسان بازار مسکن در یک مصاحبه ای اعلام کرده است : دلایلی که موجب افزایش قیمت اجاره در ماه های اخیر شده است، کمبود سرانه ملی و همچنین بالا رفتن آمار بیکاری در جامعه می باشد. همچنین در بعضی از مناطق تهران شاهد افزایش قیمت اجاره حدود 20 الی 30 درصد هستیم. به گفته ی یکی از مشاوران املاک تهران، در شرایط کنونی بازار که تعداد قلیلی از صاحب خانه ها راضی می شوند تا خانه ی خود را رهن کامل بدهند، بهای اجاره بیش از 30% در مناطق جنوب شهری تهران افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر هرچند که رهن کامل یک خانه به نفع مستاجر است، اما تعدادی از مستاجران حاضرند برای برای دردسر نکشیدن با قیمت های کذایی یک ملک را اجاره نمایند.

در ارتباط به خرید و فروش مسکن، این مشاور املاک اعلام کرده است که به دلیل افزایش قیمت مسکن و پیش بینی که در بازار مسکن وجود دارد (که قیمت ملک تا سال آینده 20 درصد افزایش پیدا می کند)، حجم معاملات در طی چند ماه گذشته افزایش یافته است. در این رابطه محسن سرحدی گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت اجاره زمانی ایجاد می‌شود که قدرت خرید مسکن کاهش پیدا کند و تا زمانی که قدرت خانه دار کردن فراهم نشود و شرایط اقتصادی مناسبی وجود نداشته باشد باید منتظر افزایش قیمت اجاره باشیم.

این کارشناس بازار مسکن در ادامه گفت: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم را جهت بهبود وضعیت بازار مسکن به کار گیرد، زیرا ادامه این وضعیت آثار بدی را برای بخش مسکن برجای خواهد گذاشت. براساس گزارش میزان، با توجه به اینکه دید مسئولین نسبت به رشد منطقی نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید تا انتهای تابستان نرخ اجاره ‌بها تا چه میزان رشد خواهد کرد.

این کارشناس بازار مسکن در ادامه گفت: ادامه وضعیت کنونی بازار مسکن باعث ایجاد نتایج بسیار بدی در بازار مسکن ایران خواهد شد. بمنظور جلوگیری از این اتفاق باید اقدامات لازم را دولت سریعا انجام دهد تا آینده بازار مسکن ما نجات پیدا کند.  در حال حاضر دید کارشناسان بازار به شیب قیمت های اجاره مسکن یک دید کاملا منطقی است. بنابراین تا پایان تابستان باید منتظر ماند تا نتایج رشد قیمت ها را مشاهده کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)