با شکست بازار مسکن تغییر قیمتی در راه نیست

با شکست بازار مسکن تغییر قیمتی در راه نیست
 با شکست بازار مسکن تغییر قیمتی در راه نیست

کارشناس اقتصاد مسکن با انتقاد کردن ازنحوه عملکرد دولت در مورد کنترل بازار مسکن ، گفت: در وضعیت فعلی اقتصاد کشور،‌ هیچ تغییر قیمتی در بازار مسکن بوجود نمی آید. افشین‌ پروین پور افزود: با توجه به رکودی که در بازار مسکن بوجود آمده است، در این بازار حالتی به نام "شکست بازار" بوجودآمده است،این شکست بازار به معنی این است که عرضه و تقاضا ...

کارشناس اقتصاد مسکن با انتقاد کردن ازنحوه عملکرد دولت در مورد کنترل بازار مسکن ، گفت: در وضعیت فعلی اقتصاد کشور،‌ هیچ تغییر قیمتی در بازار مسکن بوجود نمی آید.

افشین‌ پروین پور افزود: با توجه به رکودی که در بازار مسکن بوجود آمده است، در این بازار حالتی به نام "شکست بازار" بوجودآمده است،این شکست بازار به معنی این است که عرضه و تقاضا برای مسکن موجود است و هم در این بازار نیاز به مسکن داریم هم عرضه کننده مسکن.

وی عنوان کرد: این در شرایطی است که بخاطر حباب قیمتی که وجود دارد و این که قیمت ها غیر منطقی بالا رفته است، تقاضا ها منجر به خرید نمی شود.

افشین پروین پور با اشاره به این‌که دلیل اصلی بالا رفتن قیمت مسکن از مقدار منطقی آن سوداگری است، افزود: از وظایف دولت، کنترل یازارهایی همانند بازار مسکن، در شرایط فعلی است.این شرایط بازار مسکن ایران برای بسیاری کشورها نیز وجود داشته و راه‌حل‌های مناسبی را دولت‌ها برای رفع این مشکل اجرایی کرده اند. در دهه 70 میلادی درکشور تایوان بازار مسکن دچار "شکست بازار" شد و دولت  این کشور از ابزارهای مالیاتی برای خروج حباب قیمتی استفاده کردند.‌ با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن بالا رفتن قیمت‌ها در سال‌جاری بسیار کم است. یعنی 2 تا 3 درصد خواهد بود.

 

 

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام  اهن پرایس ما عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)