نرخ ارز منشأ رونق انحرافی در بازار مسکن

نرخ ارز منشأ رونق انحرافی در بازار مسکن
 نرخ ارز منشأ رونق انحرافی در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ نرخ ارز به عنوان اصلی ترین عامل بروز رونق انحرافی در بازار مسکن به شمار می آید. هم اکنون کارآیی مالیات های بخش مسکن نزدیک به صفر است. از این سو بخش زیادی از ساخت و سازها از سوی نهادهای عمومی ، دولتی و شرکت های وابسته به بانک ها انجام می شود. همین موضوع باعث شده که متغیرهای اقتصاد مسکن در مسیر مخالف تقاضای

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ نرخ ارز به عنوان اصلی ترین عامل بروز رونق انحرافی در بازار مسکن به شمار می آید. هم اکنون کارآیی مالیات های بخش مسکن نزدیک به صفر است. از این سو بخش زیادی از ساخت و سازها از سوی نهادهای عمومی ، دولتی و شرکت های وابسته به بانک ها انجام می شود. همین موضوع باعث شده که متغیرهای اقتصاد مسکن در مسیر مخالف تقاضای مصرفی قرار بگیرد.

طبق آمارها رونق ایجاد شده در گذشته از جنس رونق سفته بازی بوده است به این معنا که منجر به تشدید نابرابری اقتصادی در بازار مسکن شده بود. در حالی که اقتصاد ایران از گذشته تاکنون همواره دچار نوعی عدم توازن ساختاری بین بخش مبادله ای (بخش صنعت) و غیر مبادله ای (بخش مسکن) بوده است. این موضوع اولین پیامد منفی رونق انحرافی بخش مسکن برای اقتصاد کشور است. با ایجاد توازن بین صنعت فولاد که بخش تأمین مصالح ساختمانی و آهن آلات را در بردارد و در بخش مسکن که شامل مستغلات میشود ؛ می توان از این انحراف پیش گیری کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)