آغاز رکود شدید در بازار مسکن

آغاز رکود شدید در بازار مسکن
آغاز رکود شدید در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، چند سال اخیر به دلیل مازاد مسکن و کاهش توان خرید متقاضیان با رکود چند ساله در بخش مسکن مواجه بودیم. طبق اخبار بازارمسکن، این معادله روند معکوسی به خود گرفته است. بررسی ها نشان می دهد که بنگاه های مشاوران املاک تا ماه های ابتدایی سال 96 با کمبود خریدار و مازاد فروشنده مواجه بودند. همین موضوع یک معضل ادامه دار از سال 91 تا 96 به شمار رفت اما از نیمه دوم

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، چند سال اخیر به دلیل مازاد مسکن و کاهش توان خرید متقاضیان با رکود چند ساله در بخش مسکن مواجه بودیم. طبق اخبار بازارمسکن، این معادله روند معکوسی به خود گرفته است. بررسی ها نشان می دهد که بنگاه های مشاوران املاک تا ماه های ابتدایی سال 96 با کمبود خریدار و مازاد فروشنده مواجه بودند. همین موضوع یک معضل ادامه دار از سال 91 تا 96 به شمار رفت اما از نیمه دوم سال 96 شاهد افزایش مبلغ وام مسکن از محل اوراق تسهیلات مسکن بودیم که موجب شد تا توان مالی اقشار متوسط جامعه افزایش یابد؛ از این رو بازار با کمبود شدید فایل های آماده فروش مواجه است.
این موضوعات در حالی مورد بحث قرار گرفته است که طی 6 سال گذشته، رکود در بازارمسکن به معنای عدم تمایل مردم به خرید مسکن بود که موجب کاهش ساخت و ساز شد اما اکنون همزمان با آغاز رونق در بازار مسکن و افزایش توان خرید متقاضیان، شاهد روند معکوس این بازار هستیم. بخش قابل توجهی از اقشار متوسط جامعه به دنبال خرید خانه های میان متراژ هستند ولی از آنجایی که رکود در بخش ساخت و ساز مسکن حاکم بوده است، خریداران با کمبود واحدهای مسکونی روبه رو هستند.
 از سوی دیگر طی ماه گذشته شاهد افزایش قیمت آهن آلات در بازار آهن بودیم. این روند افزایشی به حدی چشمگیر بود که طی یک روز کاری کارخانه ها چندین بار اقدام به افزایش قیمت های اعلامی خود کردند و بیشتر از همه قیمت میلگرد آجدار با نوسان شدید همراه بود؛ همین موضوع موجب شد تا بخش ساخت و ساز همچنان در رکود به سر ببرد. هم اکنون نیز به دلیل نوسانات موجود در بازارهای موازی با بازار مسکن، قیمت ملک رو به افزایش است و بسیاری از کسانی که متمایل به فروش ملک هستند ولی هنوز نیاز ضروری به این عمل ندارند، از فروش ملک خود خودداری کرده اند. نا گفته نماند که این موضوع به دلیل زیاده خواهی های دلالان و مشاوران املاک رنگ و بوی شدید تری گرفته و به دلیل افزایش قیمت مسکن در آینده، صاحبان ملک را تشویق به تعویق فروش ملکشان می کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)