آمارهای ضد و نقیض بازار مسکن

آمارهای ضد و نقیض بازار مسکن
آمارهای ضد و نقیض بازار مسکن

آهن پرایس: طی سال های اخیر شاهد بی ثباتی قیمت ها در بازار مسکن بودیم که بسیاری از کارشناسان دلیل این نابسامانی را سیاست های ناکارآمد دولت و دلالان موجود در بازار می دانند. وجود آمار های متناقض درباره معاملات مسکن آشفتگی این بازار را دوچندان می کند. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه ...

آهن پرایس: طی سال های اخیر شاهد بی ثباتی قیمت ها در بازار مسکن بودیم که بسیاری از کارشناسان دلیل این نابسامانی را سیاست های ناکارآمد دولت و دلالان موجود در بازار می دانند. وجود آمار های متناقض درباره معاملات مسکن آشفتگی این بازار را دوچندان می کند. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک در خصوص این موضوع اذعان کرد: برخلاف آمار های منتشر شده از اسفند ماه 99 بازار مسکن افت شدید قیمت را تجربه کرد و با توجه به شرایط بازار به احتمال زیاد این کاهش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت. 

درادامه می توانید این خبر را نیز مطاله کنید : صنعت انبوه سازی مسکن

وی با اشاره به این موضوع که داده‌ها و آمارهای بانک مرکزی در رابطه با قیمت مسکن نادرست است، گفت: آمارهایی که در رابطه با قیمت و نرخ‌های مسکن از سوی این سازمان منتشر شده با نرخ‌های کف بازار متفاوت است و همین آمار اشتباه، بازار را آشفته می‌کند. مصطفی قلی خسروی در ادامه اظهار کرد: طبق برآورد هایی که از کف بازار مسکن انجام شده آمارها حاکی از آن است که قیمت مسکن به ثبات تقریبی رسیده و در آینده هم بازار به سمت ثبات و تثبیت قیمت ها پیش می‌رود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: تعدادی از رسانه‌های خارجی و سوداگران در سدد آن هستند که بازار مسکن را نابسامان جلوه دهند اما من اعلام می‌کنم که بازار آرام شده و تا چند ماه آینده هم همین آرامش و ثبات قیمتی ادامه خواهد داشت. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این موضوع که داده‌های مرکز آمار و بانک مرکزی درباره بازار مسکن اشتباه است ، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن طبق آمار و داده‌های کف بازار خبر داده است اما شاهد آن هستیم که برخی آمارها خبر از رشد قیمت می دهند‌. واقعیت این است که سال گذشته بازار مسکن به طور متوسط با کاهش قیمت ۱۲ درصدی و در نهایت ۱۵ درصدی مواجه شد، در حالی که عده‌ای این کاهش قیمت را قبول نداشتند و همواره آن را انکار می‌کردند.

اسلامی وزیر راه وشهرسازی هم با رییس اتحادیه مشاوران املاک هم نظربود و اعلام کرد که من آمار بانک مرکزی را قبول ندارم و طبق آماری که از کد رهگیری استعلام کرده ایم بازار مسکن به ثبات رسیده است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با بیان اینکه معیار ما برای بررسی وضعیت بازار مسکن آمار واقعی است که از کد رهگیری اخذ می شود، گفت: ما در سال گذشته هم اولین آمار قیمتی مسکن در کشور منتشر کرده ایم و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این آمار به صورت فصلی منتشر می شود.  ما آمار بانک مرکزی و افزایش ۶ درصدی را قبول نداریم چراکه این آمار مربوط به تنها چند منطقه و نقطه است .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)