آهن غرق در بازار ارز

آهن غرق در بازار ارز
آهن غرق در بازار ارز

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حالی که نرخ دلار در بازار آزاد دوباره به شکل افسارگسیخته‌ ای بالا رفته و با بیش از 300 تومان صعود روبه رو شد، از این رو قیمت انواع محصولات فولادی هم یا اعلام نشده یا با شیب نسبتا تندی بالا رفته است. این در حالی است که قیمت شمش و اسلب صادراتی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حالی که نرخ دلار در بازار آزاد دوباره به شکل افسار گسیخته‌ ای بالا رفته و با بیش از 300 تومان صعود روبه رو شد، از این رو قیمت انواع محصولات فولادی هم یا اعلام نشده یا با شیب نسبتا تندی بالا رفته است. این در حالی است که قیمت شمش و اسلب صادراتی ایران در روزهای گذشته ثابت بوده است، اما افزایش نرخ این محصولات در روزهای پایانی هفته باعث بالاتر رفتن پایه قیمتی شمش و دیگر نهاده‌ های فولادی شده و تا زمانی که قرار باشد قیمت محصولات میانی زنجیره فولاد این‌ چنین برحسب نرخ‌ های صادراتی و هم‌ پای نوسانات بازار ارز تعیین شود، بازار آهن همچنان از این گرانی‌های ناجوانمردانه دلار ذوب خواهد شد. 

 این در حالی است که معاملات شمش و تختال در بورس کالا به طور نسبتا منطقی پیش رفت. به نحوی که میانگین ساده قیمت‌های پیشنهادی کمتر از 13 درصد از نرخ پایه انواع شمش بلوم بالاتر بود و همچنین قیمت‌های پیشنهادی به طور متوسط تنها حدود 2.7 درصد از میانگین موزون نهایی بالاتر بودند. اما همین معاملات نسبتا منطقی نیز نرخ میانگین ساده قمیت‌ های پیشنهادی را به 9100 تومان بدون احتساب مالیات یعنی حدود 10 هزار تومان با احتساب مالیات رسانده است و اگر حاشیه سود متعارف 20 درصد را با احتساب هزینه‌ های تولید برای نوردکاران در نظر گرفته شود.

براساس آخرین قیمت ‌های اعلام ‌شده از سوی نورد کاران فولادی، شاهد افزایش 50 تا 200 تومانی بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و در مبادی فروش تیرآهن کیلویی نیز عمدتا رشد 50 تا 120 تومانی قیمت‌ها مشاهده می‌شود. بازار فروش محصولات حوزه نبشی و ناودانی که از دو روز پیش وارد حباب عجیبی شده است، امروزه در برخی مبادی با آرامشی نسبی دنبال می‌شود و البته برخی مبادی دیگر هم قیمت‌هایشان را بین 100 تا 200 تومان بالا برده‌اند. همچنین خبرها از مبادی فروش محصولات حوزه قوطی و پروفیل فعلا از ثبات قیمت در برخی مبادی نسبت به روز گذشته حکایت دارد و این در حالی است که دیروز شاهد رشد هزار تومانی و حتی بیشتر قیمت‌ها در برخی مبادی نیز بودیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)