آهنگ رشد قیمت ها در بازار مسکن

آهنگ رشد قیمت ها در بازار مسکن
آهنگ رشد قیمت ها در بازار مسکن

آهن پرایس : براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت در آبان ۹۹، آهنگ رشد قیمت‌ها در این بازار حدود ۲ درصد نسبت به ماه مهر افزایش داشته که کمترین میزان نرخ رشد قیمت‌ها از اردیبهشت سال جاری تاکنون بوده است. هر چند نرخ رشد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به...

آهن پرایس : براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت در آبان ۹۹، آهنگ رشد قیمت‌ها در این بازار حدود ۲ درصد نسبت به ماه مهر افزایش داشته که کمترین میزان نرخ رشد قیمت‌ها از اردیبهشت سال جاری تاکنون بوده است. هر چند نرخ رشد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به آبان ۹۸ افزایش ۱۱۸درصدی را به ثبت رساند.

 با وجود اینکه برخی معتقدند کاهش آهنگ رشد قیمت‌ها در آبان به دلیل تضعیف قدرت خرید است، اما از آنجایی که این گزارش، اولین گزارش از بازار مسکن پس از انتخابات امریکاست، به نظر می‌رسد در آن هیجانات اولیه ناشی از شکست ترامپ در انتخابات نمود پیدا کرده و بر واقعیت بازار مسکن سایه انداخته باشد. اما با تخلیه هیجان از بازارها و در ماه آذر تعدیل انتظارات افراد از بازار مسکن رخ خواهد داد. با توجه به افت و خیزهای ناگهانی در بازارهای موازی مانند سرمایه، ارز و خودرو به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای ورود نقدینگی سرگردان بازار مسکن خواهد بود.

براساس آنچه بانک مرکزی منتشر کرده، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی پایتخت در آبان ماه به ۲۷ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان رسید. این رقم نسبت به مهر سال جاری افزایش ۱.۸درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان بود، افزایش ۱۱۸.۲درصدی داشته است.
 روند یک سال اخیر قیمت‌ها در بازار مسکن نشان می‌دهد که با وجود هشدارهای گوناگون مبنی بر پایین بودن قدرت خرید افراد، اما قیمت‌ها همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهند و تنها خوش‌بینی‌هایی از قبیل نتیجه انتخابات در امریکا می‌تواند روند شتابان در این بازار را برای مقطعی کُند کند. 

با وجود کاهش رشد قیمت‌ها در بازار مسکن، تعداد معاملات در فاصله مهر تا آبان نصف شده و از ۸۶۵۶ فقره معامله مسکن در مهر به ۴۴۶۶ معامله در آبان رسید. با وجود اینکه تعداد معاملات بیش از ۴۸درصد نسبت به مهر سال گذشته کاهش داشته اما نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۰درصد افزایش داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)