آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دار است؟

آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دار است؟
آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دار است؟

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن در اسفند ماه سال 96 با رشد 26 درصدی مواجه شد. حال باید بررسی کرد که آیا این افزایش قیمت در سال 97 نیز ادامه دار خواهد بود؟ بر اساس آمارهای به دست آمده از اخبار بازار مسکن، بهروز ملکی کارشناس بخش مسکن از افزایش قیمت مسکن در سال جدید خبر داد. ملکی در این مورد بیان  کرد: با نگاهی به

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن در اسفند ماه سال 96 با رشد 26 درصدی مواجه شد. حال باید بررسی کرد که آیا این افزایش قیمت در سال 97 نیز ادامه دار خواهد بود؟
بر اساس آمارهای به دست آمده از اخبار بازار مسکن، بهروز ملکی کارشناس بخش مسکن از افزایش قیمت مسکن در سال جدید خبر داد. ملکی در این مورد بیان کرد: با نگاهی به 25 سال اخیر می توان به این نتیجه رسید که در بازار مسکن دوره های رونق و رکود متوالی وجود داشته است. بازار مسکن از اواخر سال 95 وارد دوره رونق خود شد و با کاهش نرخ سود بانکی اکثر سرمایه گذاران وارد بخش مسکن شدند. بنابراین در ماه های اخیر سال 96 قیمت مسکن روند افزایشی پیش گرفت.
بهروز ملکی در ادامه تصریح کرد: اینکه بتوانیم میزان رشد قیمت در سال جدید را تخمین بزنیم، بستگی به عوامل متعددی دارد. مهم ترین مولفه هایی که میتوان به آنها اشاره کرد بازار پول و نرخ ارز کشور، نرخ تورم عمومی و میزان رشد اقتصادی است. با توجه به وضعیت این شاخص ها رشدهای مختلفی ممکن است در بازار مسکن قابل ملاحظه باشد. اما در این میان با بررسی آمارهای به دست آمده از روند افزایشی قیمت در چند ماه اخیر، میتوان این امکان را در نظر گرفت که رشد قیمت در سال 97 بالاتر از نرخ تورم عمومی باشد. در این میان که قدرت خرید متقاضیان کاهش پیدا کرده است، با گرانی دوباره مسکن ممکن است که بازار بار دیگر وارد دوره ی رکود شود. اگر این رکود ادامه دار شود، به بخش های صنعتی نیز می رسد و ساخت و ساز با کاهش جدی مواجه می شود. کاهش ساخت و ساز مسکن موجب می شود که بافت های فرسوده به قوت قبل باقی بمانند و نتوان به نوسازی شهر کمک کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)