آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دارد ؟

آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دارد ؟
آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دارد ؟

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ پیش بینی های صورت گرفته در خصوص آینده  بازار مسکن حاکی از آن است که این روند مثبت همچنان ادامه دار خواهد بود. نیمه ی دوم امسال شاهد افزایش سرعت رشد معاملات بودیم که به طبع با افزایش قیمت مسکن همراه بوده است. البته در دو ماه دی و بهمن معاملات با کاهش نسبی رو به رو شد اما قیمت همچنان به روند صعودی خود ادامه داد. اما در اسفند ماه شرایط قدری متفاوت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ پیش بینی های صورت گرفته در خصوص آینده  بازار مسکن حاکی از آن است که این روند مثبت همچنان ادامه دار خواهد بود. نیمه ی دوم امسال شاهد افزایش سرعت رشد معاملات بودیم که به طبع با افزایش قیمت مسکن همراه بوده است. البته در دو ماه دی و بهمن معاملات با کاهش نسبی رو به رو شد اما قیمت همچنان به روند صعودی خود ادامه داد.
اما در اسفند ماه شرایط قدری متفاوت پیش می رود. التهاب بازار ارز و رسیدن قیمت دلار به 4800 تومان موجب شد تا سرمایه گذاران بازار مسکن به سمت بازار ارز سوق پیدا کنند به همین دلیل معاملات افت کرد. پیش بینی های  مطرح شده از سوی کارشناسان این است که تورم بازار ارز در بلند مدت تأثیر خود را در بخش مسکن نشان می دهد. از این سو این سوأل مطرح می شود که آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دار خواهد بود؟
جهش قیمت در سال 97 با توجه به خانه های خالی از سکنه، غیر معقول به نظر می رسد. با این وجود طی چند سال اخیر ساخت و ساز مسکن افت چشمگیری داشته است و پیش بینی می شود که سال آینده با کمبود واحدهای متراژ پایین روبه رو باشیم. افزایش ناگهانی قیمت در بهمن ماه به دلیل رکود مداوم طی سال های متوالی و کاهش رفتارهای سفته بازانه بوده است به همین دلیل این پرش قیمتی در سال آینده ادامه دار نیست.
از سوی دیگر در صورتی که سرمایه گذاران بخش مسکن به نیاز اصلی متقاضیان توجه نکنند، بازار مسکن دچار التهاب می شود و این در صورتی است که هنوز هم در بازار مسکن واحدهای تجاری و لوکس دارای حباب قیمتی است. اما با وجود این مسائل، تحلیل های صورت گرفته بر روی اخبار بازار مسکن طی این روزها نشان دهنده ی آن است که شوک قیمتی در سال آینده ممکن نیست زیرا با فروکش التهابات ارزی سرمایه وارد این بازار می شود و دوباره شاهد افزایش حجم معاملات خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)