آیا تعادل به بازار مسکن بر میگردد

آیا تعادل به بازار مسکن بر میگردد
آیا تعادل به بازار مسکن بر میگردد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، برای رسیدن بخش مسکن به تعادل باید راه کارهایی موثر و عملی ارائه شود. مهدی روانشادنیا کارشناس بخش مسکن بیان کرد: تئوری های مطرح شده برای بازگشت تعادل به بازار مسکن خوب به نظر می رسد اما رسیدن به این هدف دو شرط دارد: اول اینکه باید این سیاست ها به مرحله اجرا برسد و دوم اینکه برای گرفتن نتیجه بهتر نیازمند زمان است. در نتیجه این سیاست ها در حال حاضر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، برای رسیدن بخش مسکن به تعادل باید راه کارهایی موثر و عملی ارائه شود. مهدی روانشادنیا کارشناس بخش مسکن بیان کرد: تئوری های مطرح شده برای بازگشت تعادل به بازار مسکن خوب به نظر می رسد اما رسیدن به این هدف دو شرط دارد: اول اینکه باید این سیاست ها به مرحله اجرا برسد و دوم اینکه برای گرفتن نتیجه بهتر نیازمند زمان است. در نتیجه این سیاست ها در حال حاضر نمی تواند در کنترل قیمت ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اگر روند 30 سال گذشته در بازار مسکن را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که قیمت ها بیشتر از 5 درصد کاهش نیافته و همیشه این نرخ کمتر از نرخ تورم عمومی بوده است. حتی در دوره ی رکود نیز این کاهش قیمت ها کمتر از رشد تورم عمومی بود. از این رو نباید انتظار داشت که برای رسیدن بازار به تعادل یکباره قیمت مسکن کاهش چشمگیری داشته باشد!

روانشادنیا در ادامه افزود: مسکن همواره پس از طی کردن دوره 4 الی 5 ساله رکود، در دوره 6 ماهه تا یک ساله رونق قرار گرفته است اما امسال در این دوره رونق شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها بودیم. این افزایش قیمت متأثر از بازارهای ارز و سکه بوده و مردم نیز برای اینکه ملک خود را با ارز دلار برابر کنند، به این افزایش قیمت ها دامن زدند. با این وضعیت بازار در شش ماهه دوم وارد فاز رکود خواهد شد ولی  قیمت ها پایین نخواهد آمد زیرا در این صورت بازار ملتهب تر از این روزها خواهد شد. رسیدن تعادل به بازار مسکن بسیار زمان بر است  اما با این روند، پیش بینی می شود که شاهد ثبات نسبی طی ماه های پیش رو باشیم و بازار مسکن از این مسیر افزایشی فاصله بگیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)